Қоғамдық кеңес туралы ереже
2022 жылы «20» мамырында
Нұр-Сұлтан қаласы
Қоғамдық кеңесінің
№ 6-Р шешімімен бекітілді
2023 жылы «28» қазанында
Астана қаласы
Қоғамдық кеңесінің
№ 16-Р шешімімен
өзгерістер енгізілді
Астана қаласының Қоғамдық кеңесі туралы ереже
1 тарау. Жалпы ережелер
- Астана қаласының Қоғамдық кеңесі туралы осы Ереже (бұдан әрі – Ереже) Қазақстан Республикасының "Қоғамдық кеңестер туралы" Заңына (бұдан әрі – Заң), Қазақстан Республикасының Ақпарат және қоғамдық даму министрінің 2021 жылғы 26 ақпандағы № 69 бұйрығымен бекітілген Қоғамдық кеңес туралы Үлгілік ережеге сәйкес әзірленді.
- Астана қаласының Қоғамдық кеңесі (бұдан әрі-Қоғамдық кеңес) консультативтік-кеңесші, байқаушы орган болып табылады.
- Қоғамдық кеңес өз қызметінде Қазақстан Республикасының Конституциясын, Заңын және өзге де нормативтік құқықтық актілерін, сондай-ақ осы Ережені басшылыққа алады.
- Қоғамдық кеңес қызметінің мақсаты азаматтық қоғамның маңызды мәселелер бойынша пікірін білдіру болып табылады.
- Қоғамдық кеңестің міндеттері:
1) азаматтық қоғамның мүдделерін білдіру және жергілікті деңгейде шешімдерді талқылау мен қабылдау кезінде жұртшылықтың пікірін ескеру;
2) жергілікті мемлекеттік басқару және өзін-өзі басқару органдарының азаматтық қоғаммен өзара әрекеттерін дамыту болып табылады;
3) қоғамдық бақылауды ұйымдастыру және жергілікті мемлекеттік басқару және өзін-өзі басқару органдары қызметінің ашықтығын қамтамасыз ету болып табылады;
4) Астана қаласының дамуына елеулі үлес қосқан азаматтар мен ұйымдарды көтермелеуге ұсыныс жасайды.
- Қоғамдық кеңес өз қызметін мына қағидаттар негізінде жүзеге асырады:
1) тәуелсіздік;
2) оның мүшелерінің қоғамдық негіздегі қызметі;
3) автономды;
4) дербестік;
5) жариялылық.
2 тарау. Қоғамдық кеңестің қызметін ұйымдастыру
Параграф 1. Азаматтық қоғамнан Қоғамдық кеңесті қалыптастыру жөніндегі жұмыс тобының мүшелерін іріктеу
- Қоғамдық кеңесті қалыптастыру жөніндегі жұмыс тобының (бұдан әрі – жұмыс тобы) құрамы мемлекеттік органдардың өкілдері қатарынан және конкурстық негізде коммерциялық емес ұйымдардың өкілдері, азаматтар қатарынан қалыптастырылады.
- Жұмыс тобының сандық құрамын жұмыс тобының мүшелерін іріктеу жөніндегі конкурс өткізілгенге дейін Астана қаласы мәслихатының хатшысы (бұдан әрі – Мәслихат) айқындайды.
Жұмыс тобының құрамында мемлекеттік органнан өкілдік ету жұмыс тобы мүшелерінің жалпы санының үштен бірінен аспайды. Осы өкілдіктің дербес құрамын мәслихат хатшысы дербес айқындайды.
Жұмыс тобының құрамында азаматтық қоғамнан өкілдік ету жұмыс тобы мүшелерінің жалпы санының кемінде үштен екісін құрайды және Ережеде көзделген тәртіппен конкурстық негізде қалыптастырылады.
- Мәслихат мемлекеттік органдар мен коммерциялық емес ұйымдардың өкілдері, азаматтар қатарынан жұмыс тобының сандық құрамын, құжаттарды тапсыру мерзімдерін, сондай-ақ құжаттар жіберілетін пошталық және электрондық мекенжайларды көрсете отырып, жұмыс тобының мүшелерін іріктеу жөніндегі конкурсты өткізу туралы хабарландыруды бұқаралық ақпарат құралдарында жариялайды және (немесе) өзінің интернет-ресурсында орналастырады.
- Конкурсты өткізу мерзімі конкурс туралы хабарландыру жарияланған күннен кейін он жұмыс күнін құрайды.
- Конкурсқа қатысуға ниет білдірген азаматтар, коммерциялық емес ұйымдардың өкілдері жұмыс тобының мүшелерін іріктеу бойынша конкурс өткізу туралы хабарландыру орналастырылған күннен бастап күнтізбелік бес күн ішінде мынадай құжаттарды қолма-қол береді немесе хабарландыруда көрсетілген мәслихаттың электрондық мекенжайына жібереді:
1) Ережеге 1-қосымшаға сәйкес нысан бойынша жұмыс тобының құрамына кандидатураны ұсыну туралы азаматтың өтініші;
2) коммерциялық емес ұйымның жұмыс тобының мүшелігіне кандидатура (болған жағдайда) ұсыну туралы жазбаша ұсынысы;
3) кандидаттың кәсіптік және (немесе) қоғамдық қызметі туралы мәліметтер;
4) Қазақстан Республикасы азаматының жеке куәлігінің көшірмесі.
- Құжаттарды қабылдау мерзімі аяқталғаннан кейін мәслихат бір жұмыс күні ішінде жұмыс тобына кандидаттардың тізімін қалыптастырады.
- Кандидаттардың тізімін қалыптастыру аяқталғаннан кейін күнтізбелік бес күн ішінде жұмыс тобына кандидаттардың қатысуымен жұмыс тобының отырысы өткізіледі. Қоғамдық кеңесті қалыптастыру жөніндегі жұмыс тобының мүшесі Қоғамдық кеңес мүшелігіне сайлау үшін конкурсқа жіберілмейді.
- Жұмыс тобының отырыстарына қатысуға үкіметтік емес ұйымдардың, бұқаралық ақпарат құралдарының, мемлекеттік органдардың, халықаралық ұйымдардың өкілдері болып табылатын, дауыс беру құқығы жоқ байқаушылар жіберіледі.
Мәслихат жұмыс тобының мүшелерін іріктеу бойынша конкурс өткізу туралы хабарландырумен бір мезгілде құжаттарды тапсыру мерзімдерін, сондай-ақ құжаттар жіберілетін пошта және электрондық мекенжайларды көрсете отырып, бұқаралық ақпарат құралдарында және (немесе) өзінің интернет-ресурсында байқаушылар тізімін қалыптастыру бойынша іріктеу өткізу туралы хабарландыру жариялайды.
Жұмыс тобының отырысына байқаушы ретінде қатысу үшін байқаушы болуға ниет білдірген тұлға мәслихатқа ұсынады не хабарландыруда көрсетілген электрондық поштаға Ережеге 2-қосымшаға сәйкес нысан бойынша Қоғамдық кеңесті қалыптастыру жөніндегі жұмыс тобының мүшелерін іріктеу жөніндегі конкурсқа байқаушы ретінде қатысу үшін мынадай құжаттарды қоса бере отырып, өтініш жібереді:
1) қоғамдық кеңесті қалыптастыру жөніндегі жұмыс тобының мүшелерін іріктеу жөніндегі конкурсқа байқаушы ретінде кандидатураны ұсыну туралы үкіметтік емес ұйымның, бұқаралық ақпарат құралдарының, мемлекеттік органның, халықаралық ұйымның жазбаша ұсынысы;
2) жеке басын куәландыратын құжаттың көшірмесі.
- Жұмыс тобының отырысын өткізу уақыты мен орны туралы жұмыс тобының мүшелігіне кандидаттарды, байқаушыларды мәслихат отырыс өткізілгенге дейін кемінде үш жұмыс күні бұрын хабардар етеді.
- Мәслихат жұмыс тобының отырысын дайындау мен өткізудің ұйымдастырушылық мәселелерін шешуді қамтамасыз етеді.
- Жұмыс тобының бірінші отырысын мәслихат хатшысы өткізеді.
Жұмыс тобының келесі отырыстарын жұмыс тобының басшысы өткізеді.
- Жұмыс тобының құрамына - азаматтық қоғам өкілдерін іріктеу ашық дауыс беру арқылы жүзеге асырылады, оған коммерциялық емес ұйымдардың өкілдері мен азаматтар қатарынан жұмыс тобының мүшелігіне кандидаттар қатысады. Коммерциялық емес ұйымнан кандидат, азамат өз кандидатурасы үшін дауыс беруге қатыспайды.
Ең көп дауыс жинаған кандидаттар жұмыс тобының құрамына сайланды деп есептеледі. Бірдей дауыс санын алған кандидаттар бойынша мәслихат хатшысы шешуші дауыс құқығын өзіне қалдырады.
- Жұмыс тобының құрамын мәслихат хатшысы бекітеді.
Параграф 2. Азаматтық қоғамнан Қоғамдық кеңесті қалыптастыру жөніндегі жұмыс тобының отырыстарын өткізудің функциялары мен тәртібі
- Жұмыс тобының бірінші отырысында:
1) жұмыс тобының басшысы сайланады;
2) Қоғамдық кеңес мүшелерінің сандық құрамы айқындалады.
- Жұмыс тобының басшысы азаматтық қоғам өкілдері арасынан дауыс беруге қатысқан жұмыс тобы мүшелерінің көпшілік даусымен сайланады.
- Жұмыс тобы келесі әрекеттерді жүзеге асырады:
1) Қоғамдық кеңес мүшелерін сайлау жөніндегі конкурс туралы халықты хабардар етеді;
2) Заңның 2-1-бабы 2-тармағы 7) тармақшасының ережелерін ескере отырып, Қоғамдық кеңес мүшелерінің сандық құрамын айқындайды;
3) Қоғамдық кеңес мүшелерін сайлау рәсімін жүргізеді;
4) Қоғамдық кеңеске кандидаттардың резервтік тізімін қалыптастырады;
5) Қоғамдық кеңес туралы ереженің жобасын әзірлейді.
- Жұмыс тобының отырысы жұмыс тобының басшысын ескере отырып, жұмыс тобы мүшелерінің жалпы құрамының кемінде үштен екісі қатысқан кезде заңды деп есептеледі.
- Жұмыс тобының шешімі отырыс аяқталғаннан кейін үш жұмыс күні ішінде мәслихаттың ресми интернет-ресурсында жарияланады.
- Жұмыс тобының отырысында жұмыс тобының басшысы айқындайтын жұмыс тобының мүшесі хаттама жүргізеді, оған жұмыс тобының басшысы қол қояды.
- Қоғамдық кеңес туралы ережені бекіткеннен және Ережеде көзделген жұмыс тобының басқа да функцияларын орындағаннан кейін жұмыс тобының және оның басшысының өкілеттіктері тоқтатылады.
Параграф 3. Қоғамдық кеңестің өкілеттік мерзімі және құрамын қалыптастыру тәртібі
- Қоғамдық кеңес өкілеттігінің мерзімі үш жылды құрайды.
- Қоғамдық кеңесті мемлекеттік органдардың өкілдері және конкурстық негізде – коммерциялық емес ұйымдардың өкілдері, азаматтар қатарынан жұмыс тобы қалыптастырады.
- Қоғамдық кеңес мүшелігіне кандидатураларды коммерциялық емес ұйымдар, азаматтар ұсынады, оның ішінде өзін-өзі ұсыну арқылы ұсынады.
- Қоғамдық кеңестердің жаңа құрамын қалыптастыру рәсімі Заңның 8 және 9-баптарында белгіленген тәртіпке сәйкес Қоғамдық кеңестің жұмыс істеп тұрған құрамының өкілеттік мерзімі аяқталғанға дейін екі ай бұрын басталады.
- Жұмыс тобы Қоғамдық кеңес мүшелерін сайлау жөніндегі конкурс туралы хабарландыруды бұқаралық ақпарат құралдарында жариялайды және (немесе) мәслихаттың интернет-ресурсында орналастырады.
- Хабарландыруда мыналар көрсетіледі:
1) жергілікті өкілді органның атауы;
2) Заңның 10-бабының 1 және 2-тармақтарына сәйкес құжаттар жіберілетін пошталық және электрондық мекенжайларды, беру мерзімдерін, конкурсқа қатысу үшін құжаттар тізбесін және кандидаттарға қойылатын талаптарды қамтиды;
3) мемлекеттік органдардың және коммерциялық емес ұйымдардың өкілдері, азаматтар қатарынан Қоғамдық кеңестің сандық құрамы.
- Конкурсқа қатысуға ниет білдірген азаматтар, коммерциялық емес ұйымдардың өкілдері конкурс өткізу туралы хабарландыру жарияланған күннен кейін он жұмыс күні ішінде қоғамдық кеңес мүшелігіне кандидатуралар бойынша ұсыныстарды хабарландыруда көрсетілген қажетті құжаттарды қоса бере отырып, қолма-қол береді немесе мәслихаттың электрондық мекенжайына жібереді.
- Қоғамдық кеңес мүшелігіне кандидаттардан құжаттарды қабылдау аяқталған күннен кейін он жұмыс күні ішінде жұмыс тобы:
1) Қоғамдық кеңес мүшелігіне кандидаттарды іріктеу критериялары және әрбір критериялар бойынша бағалау балдарын көрсете отырып, кандидаттарды бағалау парағының нысанын бекітеді;
2) кандидаттар ұсынған құжаттар негізінде жұмыс тобының мүшелері толтырған кандидаттарды бағалау парақтарына сәйкес кандидаттарды бағалаудың жиынтық балдарын қалыптастырады;
3) отырыста кандидаттардан келіп түскен құжаттарды талқылайды;
4) әрбір кандидатпен сұхбат жүргізеді;
5) әрбір кандидат бойынша ашық дауыс беруді жүргізеді.
- Жұмыс тобының мүшелері дауыс беру кезінде кандидаттар бағасының жиынтық балын ескереді.
- Сұхбаттасуға келмеген кандидаттар бойынша дауыс беру өткізілмейді.
- Ең көп дауыс жинаған кандидаттар Қоғамдық кеңестің құрамына сайланды деп есептеледі. Бірдей дауыс санын алған кандидаттар бойынша жұмыс тобының басшысы шешуші дауыс құқығын өзіне қалдырады.
- Қоғамдық кеңестің жұмыс істеп жүрген мүшелері конкурсқа қатысу үшін өз өтініштерін Заңның 10-бабында көзделген жалпы негіздерде береді.
- Мемлекеттік органнан Қоғамдық кеңеске өкілдік конкурсты өткізбей мәслихаттың хатшысымен бекітіледі.
- Қоғамдық кеңестің қалыптастырылған құрамын мәслихат бекітеді және ол Қоғамдық кеңестің құрамы бекітілгеннен кейін үш жұмыс күні ішінде бұқаралық ақпарат құралдарында жариялануға және (немесе) мәслихаттың интернет-ресурсында орналастырылуға тиіс.
- Қоғамдық кеңес мүшелерінің өкілеттіктерін тоқтату Заңның 15-бабында көзделген тәртіппен жүзеге асырылады.
- Мемлекеттік органның атынан өкілдік ететін Қоғамдық кеңес мүшесінің өкілеттігі тоқтатылған кезде, өкілеттігін тоқтатқан мүшенің орнына Қоғамдық кеңестің жаңа мүшесін қосу туралы шешімді мәслихат хатшысы қабылдайды.
- Азаматтық қоғамның атынан өкілдік ететін Қоғамдық кеңес мүшесінің өкілеттігі тоқтатылған кезде Қоғамдық кеңес өкілеттігін тоқтатқан мүшенің орнына Қоғамдық кеңестің жаңа мүшесін қосу туралы шешімді Қоғамдық кеңес кандидаттардың резервтік тізімінен келесі кандидатты Қоғамдық кеңеске іріктеу немесе Ережеде айқындалған тәртіппен қосымша конкурс өткізу арқылы қабылдайды.
- Қоғамдық кеңестің жаңа мүшелері Қоғамдық кеңес мүшелерінің өкілеттіктерін тоқтатып, қалған өкілеттік мерзіміне сайланады (тағайындалады).
Параграф 4. Қоғамдық кеңеске кандидаттардың резервтік тізімін қалыптастыру және қоғамдық кеңеске кандидаттарды резервтік тізімнен іріктеу тәртібі
- Резервтік тізімдегі Қоғамдық кеңеске кандидаттардың саны Қоғамдық кеңес мүшелерінің жалпы санының үштен бірінен аспауға тиіс.
- Қоғамдық кеңестің құрамына кірмеген азаматтық қоғам өкілдері қатарынан Қоғамдық кеңеске кандидаттардың резервтік тізімі жұмыс тобының шешімімен ашық дауыс беру арқылы қалыптастырылады.
- Жұмыс тобының мүшелері дауыс беру кезінде Қоғамдық кеңес мүшелерін сайлау жөніндегі конкурсты өткізу кезінде қалыптастырылған кандидаттар бағасының жиынтық балдары ескеріледі. Сұхбаттасуға келмеген кандидаттар бойынша дауыс беру өткізілмейді.
- Резервтік тізімге ең көп дауыс жинаған кандидаттар енгізіледі. Бірдей дауыс санын алған кандидаттар бойынша жұмыс тобының басшысы шешуші дауыс құқығын өзіне қалдырады.
- Жұмыс тобының басшысы кандидаттарды олардың қоғамдық кеңеске кандидаттардың резервтік тізіміне енгізілгені туралы хабардар етуді қамтамасыз етеді.
- Жұмыс тобының басшысы Қоғамдық кеңеске кандидаттардың резервтік тізіміне енгізілген кандидаттар бойынша материалдарды, конкурсқа қатысу үшін кандидаттар ұсынған құжаттарды, бағалау парақтарын және кандидаттарды бағалаудың жиынтық балдарын қоса алғанда, Қоғамдық кеңестің хатшысына береді.
- Резервтік тізімнен Қоғамдық кеңеске кандидаттарды есепке алуды Қоғамдық кеңестің хатшысы жүргізеді.
- Қоғамдық кеңес өз құрамына кандидаттарды Қоғамдық кеңеске кандидаттардың резервтік тізімінен іріктеу туралы шешім қабылдайды:
1) азаматтық қоғамның атынан өкілдік ететін Қоғамдық кеңес мүшесінің өкілеттігі тоқтатылған жағдайларда тоқтатылады;
2) Заңның 9-бабына сәйкес ұсынылатын сандық құрамды ескере отырып, Қоғамдық кеңестің санын ұлғайту қажет болған жағдайларда жүргізіледі.
- Ең көп дауыс жинаған кандидат Қоғамдық кеңестің құрамына сайланды деп есептеледі. Қоғамдық кеңестің төрағасы кандидатты оның Қоғамдық кеңестің құрамына сайлануы туралы хабардар етуді және Қоғамдық кеңес мүшесінің мәртебесін куәландыратын құжат беруді қамтамасыз етеді.
- Қоғамдық кеңеске кандидаттардың резервтік тізімінен кандидат Қоғамдық кеңеске мүшелікке қатысудан бас тартқан және Қоғамдық кеңеске кандидаттардың резервтік тізімінде басқа кандидаттар болмаған жағдайларда, Қоғамдық кеңестің құрамына қосымша конкурс өткізу туралы шешім қабылдайды.
Параграф 5. Қосымша конкурс өткізу тәртібі
- Қоғамдық кеңес қосымша конкурс өткізу үшін Қоғамдық кеңес мүшелерін сайлау жөніндегі конкурс туралы хабарландыруды бұқаралық ақпарат құралдарында жариялайды және (немесе) мәслихаттың интернет-ресурсында орналастырады.
- Хабарландыруда мыналар көрсетіледі:
1) жергілікті өкілді органның атауы;
2) Заңның 10-бабының 1 және 2-тармақтарына сәйкес құжаттар жіберілетін пошталық және электрондық мекенжайларды, беру мерзімдерін, конкурсқа қатысу үшін құжаттар тізбесін және кандидаттарға қойылатын талаптарды қамтиды;
3) мемлекеттік органдардың және коммерциялық емес ұйымдардың өкілдері, азаматтар қатарынан Қоғамдық кеңестің сандық құрамы.
- Конкурсқа қатысуға ниет білдірген азаматтар, коммерциялық емес ұйымдардың өкілдері конкурс өткізу туралы хабарландыру жарияланған күннен кейін он жұмыс күні ішінде қажетті құжаттарды қоса бере отырып, Заңның 10-бабының 2-тармағына сәйкес пошталық немесе электрондық мекенжайға ұсыныстар береді.
- Қоғамдық кеңес құжаттарды қабылдау аяқталған күннен кейін он жұмыс күні ішінде отырысқа қоғамдық кеңес мүшелігіне кандидаттар бойынша келіп түскен құжаттарды талқылауды және әрбір кандидат бойынша ашық дауыс беруді жүргізеді. Ең көп дауыс жинаған кандидаттар Қоғамдық кеңестің құрамына сайланды деп есептеледі. Бірдей дауыс санын алған кандидаттар бойынша Қоғамдық кеңестің төрағасы шешуші дауыс құқығын өзіне қалдырады.
Параграф 6. Қоғамдық кеңестің ұйымдық құрылымы және оның төралқасының өкілеттіктері
- Отырыс Қоғамдық кеңестің жоғары органы болып табылады.
- Қоғамдық кеңестің қызметіне басшылықты жедел жүзеге асыру үшін оның отырыстары арасындағы кезеңде Қоғамдық кеңестің төралқасы сайланады. Қоғамдық кеңес төралқасының құрамына Қоғамдық кеңестің төрағасы, қатысуымен Қоғамдық кеңес құрылған мемлекеттік органның уәкілетті өкілі, Қоғамдық кеңес комиссияларының төрағалары, жекелеген мүшелері кіреді.
- Қоғамдық Кеңес төралқасының отырыстарына осы Қоғамдық кеңестің мүшелері болып табылмайтын Қазақстан Республикасы Парламентінің депутаттары қатыса алады.
- Қоғамдық кеңестің төралқасы:
1) Қоғамдық кеңес комиссияларының жұмысын үйлестіреді;
2) Қоғамдық кеңестің отырыстарын өткізуге дайындықты ұйымдастырады;
3) Қоғамдық кеңестің қызметін ұйымдастырушылық және ақпараттық қолдауды қамтамасыз етеді;
4) Қоғамдық кеңес ұсынымдарының орындалу мониторингін жүзеге асырады.
Параграф 7. Қоғамдық кеңестің және оның мүшелерінің құқықтары мен міндеттері
- Қоғамдық кеңес мүшелерінің өз өкілеттіктерін іске асыру мақсатында:
1) Заңның 1-бабы 1-тармағының екінші бөлігіне сәйкес Қоғамдық кеңестер құрылмайтын мемлекеттік органдарды қоспағанда, Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген негізде және тәртіппен, Заңның 5-бабының 1-тармағында көзделген мәселелер бойынша мемлекеттік органдарға, жергілікті мемлекеттік басқару органдарына кіруге тыйым салынады;
2) Заңның 1-бабы 1-тармағының екінші бөлігіне сәйкес Қоғамдық кеңестер құрылмайтын мемлекеттік органдарды, сондай-ақ мемлекеттік органдар құратын мәліметтер қаралатын отырыстар мен іс-шараларды қоспағанда, Заңның 5-бабының 1-тармағында көзделген мәселелер бойынша мемлекеттік органдар, жергілікті мемлекеттік басқару органдары өткізетін іс-шараларға қатысуға құқылы құпиялар не Қазақстан Республикасының заңдарымен қорғалатын өзге де құпиялар;
3) осы Заңда белгіленген өз өкілеттіктерін жүзеге асыру мақсатында қоғамдық маңызы бар мәселелер бойынша мемлекеттік органдарға, жергілікті мемлекеттік басқару органдарына жүгінуге құқығы бар;
4) Қоғамдық кеңесте қаралуға жататын азаматтардың құқықтарына, бостандықтары мен міндеттеріне қатысты нормативтік құқықтық актілерді айқындау жөнінде ұсыныстар енгізуге;
5) жергілікті мемлекеттік басқару органынан Қоғамдық кеңес мүшесінің мәртебесін куәландыратын құжатты алуға құқылы;
6) жоспарлардың жобаларын және жергілікті атқарушы органдардың құрылымдық бөлімшелерінің бекітілген жұмыс жоспарларын сұрату;
7) тиісті мемлекеттік органның құзыретіне жатқызылған мәселелерді талқылау үшін Қоғамдық кеңестің отырыстарына Мемлекеттік органдардың өкілдерін шақыруға құқылы;
8) қажеттілігіне қарай тұрақты және (немесе) уақытша жұмыс органдарын: комитеттер мен сараптама топтарын құруға құқылы;
- Қоғамдық кеңес және оның мүшелері өз қызметінде:
1) Конституцияның, оған сәйкес келетін заңдардың, Қазақстан Республикасының Президенті, Қазақстан Республикасының Үкіметі актілерінің, Қазақстан Республикасының өзге де нормативтік құқықтық актілерінің нормаларын сақтауға міндетті;
2) өз қызметін жұртшылықпен өзара іс-қимыл жасай отырып жүзеге асыруға міндетті;
3) жылына екі реттен жиі емес бұқаралық ақпарат құралдары және (немесе) интернет-ресурстар арқылы халыққа Қоғамдық кеңестің қызметі туралы ақпарат беруге міндетті;
4) өз қызметі туралы жылдық есепті бұқаралық ақпарат құралдарында жариялауға және (немесе) тиісті жергілікті өзін-өзі басқару органының интернет-ресурсында орналастыруға міндетті;
5) "Ақпаратқа қол жеткізу туралы" Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес қолжетімділігі шектелуге жатпайтын ақпаратты қоспағанда, дербес деректер субъектісінің келісімінсіз дербес деректерді таратпауға, сондай-ақ мемлекеттік органнан, жергілікті өзін-өзі басқару органынан алынған мемлекеттік құпияларды немесе Қазақстан Республикасының заңдарымен қорғалатын өзге де құпияны құрайтын мәліметтерді жария етпеуге;
6) өз қызметін жүзеге асыру кезінде мүдделер қақтығысына жол бермеу үшін Қоғамдық кеңесті мемлекеттік органдар, жергілікті басқару және өзін-өзі басқару органдары, ведомстволық бағынысты ұйымдар мен квазимемлекеттік сектор субъектілері жанындағы байқаушы, консультациялық және кеңесші органдарға мүшелігі туралы хабардар етуге міндетті.
Параграф 8. Қоғамдық кеңес төрағасының өкілеттіктері
- Қоғамдық кеңестің төрағасы:
1) Қоғамдық кеңестің қызметін ұйымдастырады;
2) осы Үлгілік ережеге және отырыстың бекітілген күн тәртібіне сәйкес отырыстарда төрағалық етеді;
3) Қоғамдық кеңестің шешімінде айқындалған тәртіппен Қоғамдық кеңес мүшелеріне олардан ұсыныстардың келіп түсуіне қарай кезектілік тәртібімен сөз береді;
4) Қоғамдық кеңес мүшелерінің ұсыныстарын келіп түсу ретімен дауысқа салады;
5) дауыс беруді өткізеді және оның нәтижелерін жария етеді;
6) Қоғамдық кеңес отырыстарының хаттамаларын жүргізуді бақылайды;
7) Қоғамдық кеңес атынан құжаттарға қол қояды;
8) Қоғамдық кеңестің шешімдерін іске асыру жөніндегі қызметті үйлестіреді;
9) жергілікті өкілді органның отырыстарына кеңесші дауыс беру құқығымен қатысады;
10) мемлекеттік органдардан Қоғамдық кеңестің отырыстарында қаралатын мәселелерге қосымша материалдар сұратады.
11) өзі болмаған уақытта төрағаның міндетін атқаруды Қоғамдық кеңес төралқасы мүшелерінің біріне береді.
Параграф 9. Қоғамдық кеңестің төрағасы, мүшелері және хатшысы
- Қоғамдық кеңестің төрағасы мен мүшелері өз қызметінде мынадай этикалық нормаларды сақтау арқылы Қоғамдық кеңестің және оның мүшелерінің қызметіне жұртшылық тарапынан сенім мен құрметке ықпал етуге тиіс:
1) Қоғамдық кеңестің мүшесі олар бойынша ресми шешім қабылданған кезден бастап Қоғамдық кеңестің ресми ақпараты болып табылатын мәселелер бойынша Қоғамдық кеңестің атынан өз пікірін бұқаралық ақпарат құралдарында жария білдірмеуге тиіс;
2) жалпы Қоғамдық кеңестен емес, жария түрде жеке пікірін білдіруге құқығы бар;
3) Қоғамдық кеңес қатарындағы әріптестердің пайымдары мен шешімдеріне баға бермей, олардың пікірін құрметтеуге;
4) заң шеңберінде қоғамдық бақылау объектілеріне айналатын азаматтардың ар-намысы мен қадір-қасиетін, сондай-ақ заңды тұлғалардың іскерлік беделін құрметтеуге;
5) Қоғамдық кеңес мүшелерінің және азаматтардың жеке немесе іскерлік беделіне нұқсан келтіретін және азаматтардың моральдық және/немесе физикалық денсаулығына зиян келтіретін тіл тигізу, сондай-ақ сөздер айтуға жол бермеу.
- Қоғамдық кеңестің хатшысы:
1) Қоғамдық кеңестің отырыстарын дайындау мен өткізудің ұйымдастырушылық мәселелерін шешуді қамтамасыз етеді;
2) Қоғамдық кеңесте іс жүргізуді ұйымдастырады және жүргізеді, сондай-ақ Қоғамдық кеңес шешімдерінің орындалу мерзімдеріне бақылау жасайды.
- Қоғамдық кеңестің хатшысы Қоғамдық кеңестің мүшесі болып табылмайды.
Параграф 10. Қоғамдық кеңестің бірінші отырысының қызметін ұйымдастыру
- Қоғамдық кеңестің бірінші отырысын жұмыс тобының жетекшісі ашады.
- Бұл отырыста ашық дауыс беру арқылы Қоғамдық кеңестің төрағасы, хатшысы және төралқаның бүкіл құрамы сайланады.
- Қоғамдық кеңестің төрағасы оның мүшелері – мемлекеттік қызметте жұмыс істемейтін белгілі қоғам қайраткерлері арасынан сайланады.
- Қоғамдық кеңестің қызметін ұйымдастырушылық қамтамасыз етуді мәслихат жүзеге асырады.
- Мәслихат хатшысы Қоғамдық кеңес төрағасының келісімі бойынша Қоғамдық кеңес хатшысының міндетін Қазақстан Республикасының еңбек заңнамасына сәйкес еңбек шарты бойынша тартылатын қызметкерге жүктейді.
- Мәслихат Қоғамдық кеңес мүшелеріне Қоғамдық кеңес мүшесінің мәртебесін куәландыратын құжатты (бұдан әрі – куәлік) береді.
Куәліктің нысаны мен сипаттамасын мәслихат Қоғамдық кеңестің ұсынуы бойынша айқындайды.
Куәлік Қоғамдық кеңес өкілеттігінің мерзіміне сәйкес мерзімге беріледі және оған мәслихат хатшысы қол қояды.
Қоғамдық кеңес мүшесінің өкілеттігі тоқтатылған кезде куәлік бес жұмыс күнінен кешіктірілмей Қоғамдық кеңестің хатшысына тапсырылады.
Параграф 11. Отырыстарды өткізу және шешімдер қабылдау тәртібі
- Заңның 5-бабының 1-тармағында көзделген өкілеттіктерді іске асыру үшін Қоғамдық кеңес отырыстар өткізеді.
- Қоғамдық кеңестің отырысы оның мүшелерінің жалпы санының кемінде үштен екісі қатысқан кезде заңды деп есептеледі.
- Қоғамдық кеңестің отырыстары ашық болып табылады.
- Қоғамдық кеңестің отырыстарын бейнеконференцбайланыс режимінде өткізуге жол беріледі.
- Қоғамдық кеңестің отырыстарына мүдделі мемлекеттік органдардың, жергілікті мемлекеттік басқару органдарының, квазимемлекеттік сектор субъектілерінің, бұқаралық ақпарат құралдарының, ғылыми, Кәсіподақ және басқа да ұйымдардың өкілдері, сондай-ақ сарапшылар мен өзге де мамандар шақырылады.
- Қоғамдық кеңестің отырысында хаттама жүргізіледі, онда тіркеледі:
1) отырысты өткізу күні мен орны;
2) қатысушылардың саны;
3) қатысушылардың тегі, аты, әкесінің аты (бар болса);
4) күн тәртібі;
5) қатысушы тұлғалардың сөйлеген сөздерінің қысқаша мазмұны;
6) күн тәртібіндегі мәселелер бойынша дауыс беру қорытындылары мен қабылданған шешімдер қабылданады.
Хаттама отырысты өткізу мақсаттарына қарай өзге де мәліметтерді қамтуы мүмкін.
Хаттамаға Қоғамдық кеңестің төрағасы мен хатшысы қол қояды.
- Мәселелерді қарау нәтижелері бойынша Қоғамдық кеңес Заңның 5-бабының 2-тармағында көзделген мерзімдерде мемлекеттік органдардың қарауы және шешімдер қабылдауы үшін міндетті болып табылатын ұсынымдарды қабылдайды.
- Қоғамдық кеңестің шешімдері Қоғамдық кеңестің отырысына қатысып отырған мүшелерінің жалпы санының көпшілік даусымен қабылданады.
Дауыстар тең болған жағдайда Қоғамдық кеңес төрағасының дауысы шешуші болып табылады.
Күн тәртібіндегі мәселелер бойынша дауыс беру кезінде Қоғамдық кеңестің әрбір мүшесі бір дауысқа ие болады.
- Қоғамдық кеңестің қызметіне байланысты құжаттар мәслихатта сақталады. Қоғамдық кеңестің өкілеттік мерзімі аяқталғаннан кейін Қоғамдық кеңестің қызметіне байланысты құжаттар мәслихат мұрағатына сақтауға беріледі.
- Ережеде көзделмеген отырыстар өткізудің өзге де мәселелері Қоғамдық кеңестің шешімімен айқындалады.
Параграф 12. Қоғамдық кеңес комиссияларының қызметін ұйымдастыру тәртібі
- Қоғамдық кеңес Заңның 5-бабында айқындалған өз өкілеттіктеріне сәйкес қызмет бағыттары бойынша комиссиялар құрады.
- Комиссиялардың өкілеттік мерзімі, сандық және дербес құрамы Қоғамдық кеңестің отырысында бекітіледі.
- Комиссия төрағасын Қоғамдық кеңес оны құрған кезде комиссияға қатысушылар арасынан сайлайды.
- Қоғамдық кеңес комиссиясының жұмысына қатысу ерікті негізде жүзеге асырылады.
- Комиссия жұмысын мерзімінен бұрын тоқтату туралы, Комиссия төрағасын қайта сайлауды қоса алғанда, комиссия құрамын өзгерту туралы шешімдерді Қоғамдық кеңес қабылдайды.
- Қоғамдық кеңес комиссиясы жұмысының негізгі нысаны комиссия төрағасының бастамасы бойынша немесе Комиссияның жұмыс жоспарына сәйкес қажеттілігіне қарай өткізілетін отырыстар болып табылады.
Комиссияның отырыстарын өткізу, шешімдерін қабылдау және құжаттамалық ресімдеу тәртібі Қоғамдық кеңестің отырыстарын өткізу және шешімдер қабылдау тәртібіне ұқсас.
- Комиссия отырыстарының хаттамалары Қоғамдық кеңестің мүшелеріне танысу үшін беріледі.
- Қоғамдық кеңес комиссияларының функциялары:
1) материалдарды алдын ала зерделеу және комиссияның жолдамасы бойынша Қоғамдық кеңестің отырыстарында қарау үшін мәселелерді дайындау;
2) комиссияның жолдамасы бойынша Қоғамдық кеңес шешімдерінің жобаларын дайындау;
3) Қоғамдық кеңестің шешімдеріне сәйкес мемлекеттік органдар мен ұйымдарға Қоғамдық кеңестің сұрау салуларының жобаларын дайындау;
4) Қоғамдық кеңестің іс-шараларды өткізу туралы ұсыныстар әзірлеуі болып табылады;
5) Қоғамдық кеңестің шешіміне сәйкес көпшілік іс-шараларды ұйымдастыру және өткізуді қамтамасыз ету болып табылады;
6) азаматтық қоғамның бастамалары туралы ақпаратты және азаматтардың өтініштерін қарау нәтижелері бойынша ақпаратты жинау, қорыту және талдау;
7) өңірдің мемлекеттік органдары мен ұйымдарының қызметін қоғамдық бақылау болып табылады;
8) комиссияның жолдамасы бойынша нормативтік құқықтық актілердің жобаларын алдын ала қарау;
9) өз қызметінің ұйымдастыру мәселелерін шешу;
10) Қоғамдық кеңестің шешімі бойынша өзге де мәселелер жатады.
- Қоғамдық кеңестің комиссиялары алдағы жылға арналған жұмыс жоспарларын қалыптастырады және Қоғамдық кеңестің алдында орындалған жұмыстардың нәтижелері туралы есеп береді.
Параграф 13. Қоғамдық кеңестің жұмыс органдарын ұйымдастыру
- Қоғамдық кеңес тұрақты және (немесе) уақытша жұмыс органдарын: комитеттерді, сараптама топтарын құрады.
- Қоғамдық кеңес тұрақты жұмыс органдары – комитеттер құрады. Комитеттердің сандық құрамын Қоғамдық кеңес дербес айқындайды, бұл ретте кемінде үш адамды құрайды.
- Комитеттер Қоғамдық кеңестің шешімімен Қоғамдық кеңестің құзыретіне жатқызылған тиісті саланың немесе тиісті әкімшілік-аумақтық бірліктің қоғамдық маңызы бар мәселелерін зерделеу үшін құрылады.
- Комитеттердің құрамы Қоғамдық кеңес мүшелерінің, коммерциялық емес ұйымдардың, ғылыми, Кәсіподақ және басқа да ұйымдардың, бұқаралық ақпарат құралдарының өкілдерінен, сарапшылардан құралады, оны Қоғамдық кеңестің өзі айқындайды және оның отырысында бекітіледі.
- Комитеттердің қызметі Қоғамдық кеңестің шешімі бойынша тоқтатылады.
- Қоғамдық кеңес уақытша жұмыс органдарын – сараптама топтарын құрады, олар Қоғамдық кеңестің құзыретіне жатқызылған тиісті саланың немесе әкімшілік-аумақтық бірліктің нақты мәселелерін зерделеу үшін Қоғамдық кеңестің шешімімен құрылады.
100.Сараптамалық топтардың құрамы Қоғамдық кеңес мүшелерінің, мемлекеттік органдардың, коммерциялық емес ұйымдардың, ғылыми, Кәсіподақ және мүдделі ұйымдардың, бұқаралық ақпарат құралдарының өкілдерінен, сарапшылардан құралады.
- Қоғамдық кеңестің сараптамалық топтары:
1) зерделенетін мәселелер бойынша материалдармен алдын ала танысуды және қарау қорытындылары бойынша мәселелерді оның бағытына сәйкес Қоғамдық кеңес комиссиясының отырысында қарауға дайындауды жүзеге асырады; және оларды Қоғамдық кеңестер комиссияларында қарау үшін оның бағытына сәйкес ұсынады;
2) зерделенетін мәселелер бойынша сараптама қорытындыларының жобаларын дайындайды және оларды Қоғамдық кеңестер комиссияларында қарау үшін оның бағытына сәйкес ұсынады.
- Нақты мәселе бойынша материалдарды зерделеу қорытындылары бойынша сараптама тобы қорытынды жасайды және оның жолдамасына сәйкес Қоғамдық кеңестің тиісті комиссиясына қарау үшін жібереді.
Қоғамдық кеңес зерделенетін мәселелер бойынша сараптама тобының қорытынды материалдарын Қоғамдық кеңестің тиісті комиссиясының ұсынуы бойынша қарайды.
Параграф 14. Қоғамдық кеңестің қызметін ұйымдастырушылықпен қамтамасыз ету
- Жергілікті деңгейде Қоғамдық кеңестің қызметін ұйымдастырушылықпен қамтамасыз етуді тиісті әкімшілік-аумақтық бірліктің жергілікті өкілді органы жүзеге асырады.
- Қоғамдық кеңестерді ұйымдық қамтамасыз ету:
1) кеңсе тауарларын сатып алу;
2) хатшының жалақысын төлеу;
3) қоғамдық бақылауға тартылатын сарапшыларға ақы төлеу;
4) қызметтік куәліктерді дайындау.
- Тиісті әкімшілік-аумақтық бірлік мәслихатының хатшысы Қоғамдық кеңес төрағасының келісімі бойынша Қоғамдық кеңес хатшысының міндетін Қазақстан Республикасының еңбек заңнамасына сәйкес еңбек шарты бойынша тартылатын қызметкерге жүктейді.
- Қоғамдық кеңес хатшысының функциялары Қазақстан Республикасының еңбек заңнамасына сәйкес еңбек шарты бойынша тартылатын жұмыскерге жүктеледі.
- Қоғамдық кеңестің хатшысы өз міндеттерін орындау үшін тұрақты жұмыс орнымен, ұйымдастыру техникасымен және кеңсе тауарларымен қамтамасыз етіледі.
- Қоғамдық кеңестер Қоғамдық кеңес мүшелері үшін куәліктердің үлгісі мен сипаттамасын дербес айқындайды. Куәліктің сипаттамасы мен үлгісі Қоғамдық кеңестің отырысында бекітіледі.
- Қоғамдық кеңес мүшесінің куәлігі оның Қоғамдық кеңеске қатыстылығын растайтын, Заңда көзделген өз өкілеттіктерін орындау кезінде Қоғамдық кеңестің мүшесі ретінде болуын куәландыратын құжат болып табылады.
- Қоғамдық кеңес мүшесінің куәлігі үш жыл мерзімге беріледі.
- Жергілікті деңгейдегі Қоғамдық кеңес мүшесінің куәлігіне мәслихат хатшысы қол қояды.
- Заңның 10-бабының 1-тармағында, 15-бабында көзделген жағдайларда өкілеттіктер тоқтатылған кезде Қоғамдық кеңес мүшесі куәлікті Қоғамдық кеңестің хатшысына тапсырады.
3 тарау. Қоғамдық кеңестің өкілеттіктері
- Қоғамдық кеңес өз өкілеттігін Заңның 5-бабына сәйкес жүзеге асырады.
- Қоғамдық кеңестің өкілеттіктеріне мыналар жатады:
1) бюджеттік бағдарламалар әкімшісінің бюджеттік бағдарламаларының жобаларын, аумақтарды дамыту бағдарламаларының жобаларын талқылау;
2) Бюджеттік бағдарламалар әкімшісінің бюджеттік бағдарламаларының, аумақтарды дамыту бағдарламаларының орындалуын талқылау;
3) атқарушы органдардың нысаналы индикаторларға қол жеткізуі туралы есептерін талқылау;
4) бюджеттік бағдарламалар әкімшісінің бюджеттік бағдарламалардың іске асырылуы туралы, тауарларды (жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді) өткізуден түсетін ақша түсімдері мен шығыстары жоспарларының орындалуы туралы, қайырымдылықтан түсетін ақшаның түсуі мен жұмсалуы туралы есептерін талқылау;
5) квазимемлекеттік сектор субъектілерін қоспағанда, Мемлекеттік кәсіпорындардың, мемлекет бақылайтын акционерлік қоғамдар мен жауапкершілігі шектеулі серіктестіктердің даму жоспарларының іске асырылу мониторингінің нәтижелері туралы есептерді талқылау;
6) жоспарлардың жобаларын талқылау және атқарушы органдардың құрылымдық бөлімшелерінің жылдық жұмыс жоспарларын іске асыруды талқылау;
7) "Құқықтық актілер туралы" Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес азаматтардың құқықтарына, бостандықтары мен міндеттеріне қатысты нормативтік құқықтық актілердің жобаларын әзірлеуге және талқылауға қатысу, орталық және жергілікті атқарушы органдардың, сондай-ақ әкімдердің карантиндік аймақты белгілеу (күшін жою) туралы шешімдер қабылдауды көздейтін нормативтік құқықтық актілерінің жобаларын қоспағанда, мыналардың: Қазақстан Республикасының ветеринария саласындағы заңнамасында көзделген жағдайларда тиісті аумақта карантиндік режимді, карантинді және (немесе) шектеу іс-шараларын белгілеуді (алып тастауды) жүзеге асырады, сондай-ақ табиғи және техногендік сипаттағы төтенше жағдайды жариялау;
8) Астана қаласының қоғамдық маңызы бар мәселелері бойынша, оның ішінде Қоғамдық кеңес туралы ережеге сәйкес мемлекеттік қызметшілердің қызметтік әдеп нормаларын сақтауды қоса алғанда, мемлекеттік басқаруды жетілдіру және мемлекеттік аппараттың ашық жұмысын ұйымдастыру мәселелері бойынша жеке және заңды тұлғалардың өтініштерін қарау;
9) Қазақстан Республикасының заңнамасын жетілдіру жөнінде ұсыныстар әзірлеу және оларды мемлекеттік органдарға енгізу;
10) Қоғамдық кеңес туралы ережені бекіту;
11) Заңда көзделген нысандарда қоғамдық бақылауды жүзеге асыру;
12) қызмет бағыттары бойынша комиссиялар құру;
13) Қазақстан Республикасының жер заңнамасына сәйкес жер қатынастарын реттеу мәселелері бойынша жергілікті мемлекеттік басқару органдарының жұмысына қатысу;
14) "Арнайы экономикалық және индустриялық аймақтар туралы" Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес өңірлік маңызы бар индустриялық аймақ құру туралы жергілікті атқарушы орган шешімінің жобасын қарау;
15) мемлекеттік құпияларды немесе Қазақстан Республикасының заңдарымен қорғалатын өзге де құпияны құрайтын мәліметтерді қоспағанда, тиісті әкімшілік-аумақтық бірлік шегінде құқық қорғау органдары басшыларының заңдылықты қамтамасыз ету және адамның және азаматтың құқықтары мен бостандықтарының сақталуы мәселелері жөніндегі ақпаратын тыңдау жатады.
- Қоғамдық мониторинг және нормативтік құқықтық актілер жобаларының мониторингін жүргізу қорытындылары бойынша Қоғамдық кеңес заңнаманы жетілдіру жөнінде ұсыныстар, қорытындылар, ұсынымдар енгізеді және оларды Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген шешімдерді қабылдайтын және (немесе) тиісті мемлекеттік органның бірінші басшысы немесе оны алмастыратын адам қол қоятын дәлелді жауап беретін тиісті мемлекеттік органға Заңда белгіленген мерзімдерде жібереді.
Қоғамдық кеңес жергілікті өкілді немесе жергілікті атқарушы органдар жіберген, азаматтардың құқықтарына, бостандықтары мен міндеттеріне қатысты нормативтік құқықтық актілердің жобаларын қарайды.
Қоғамдық кеңестің хатшысы нормативтік құқықтық актінің жобасын алған кезден бастап ұсыныстар енгізу үшін бір жұмыс күні ішінде Қоғамдық кеңес мүшелеріне қағаз немесе электрондық жеткізгіште немесе электрондық пошта арқылы таратуды ұйымдастырады.
Қоғамдық кеңестің мүшелері екі жұмыс күні ішінде нормативтік құқықтық актінің жобасын қарайды және Қоғамдық кеңестің хатшысына нормативтік құқықтық актінің жобасын қарау немесе Нормативтік құқықтық актінің жобасын қараусыз қалдыру жөнінде қабылданған шешім туралы хабарлайды.
Қоғамдық кеңестің хатшысы Қоғамдық кеңес мүшелерінің келіп түскен ұсыныстарын түпкілікті шешім қабылдау үшін Қоғамдық кеңес төрағасының қарауына енгізеді.
Нормативтік құқықтық актінің жобасын қарау немесе қараусыз қалдыру жөніндегі шешімді Қоғамдық кеңес қабылдайды.
Қоғамдық кеңес шешім қабылдағаннан кейін бір жұмыс күні ішінде Қоғамдық кеңестің хатшысы жергілікті өкілді немесе жергілікті атқарушы органдарды Қоғамдық кеңестің қабылдаған шешімі туралы хабардар етеді.
Қоғамдық кеңес нормативтік құқықтық актінің жобасын қарау туралы шешім қабылдағаннан кейін бір жұмыс күні ішінде нормативтік құқықтық актінің жобасы Қоғамдық кеңес мүшелерінің қатысуымен оның отырысына қарау үшін енгізіледі.
Нормативтік құқықтық актінің жобасын қарау қорытындылары Қоғамдық кеңестің шешімімен бекітіледі.
Дауыс беру қорытындыларын ескере отырып, Қоғамдық кеңестің хатшысы қаралатын нормативтік құқықтық актінің жобасы бойынша Қоғамдық кеңес ұсынымдарының жобасын дайындайды және Қоғамдық кеңестің төрағасына қол қоюға енгізеді.
Қоғамдық кеңестің төрағасы қол қойған күннен бастап бір жұмыс күні ішінде Қоғамдық кеңестің ұсынымдарын Қоғамдық кеңестің хатшысы нормативтік құқықтық актінің жобасын қарауға ұсынған жергілікті өкілді немесе жергілікті атқарушы органдарға қағаз немесе электрондық жеткізгіште немесе электрондық пошта арқылы жібереді.
Ұсынылған ұсыныстармен келіспеушіліктер болған кезде әзірлеуші мемлекеттік орган ұсыныстар келіп түскен күннен бастап он жұмыс күні ішінде өзара қолайлы шешім іздеу мақсатында Қоғамдық кеңеспен олардың талқылануын қамтамасыз етеді және ұсынылған ұсыныстарды енгізу немесе енгізуден бас тарту туралы хаттамалық шешім шығарады.
- Заңның 5-бабы 1-тармағының 6) тармақшасына сәйкес, Қоғамдық кеңес мемлекеттік органның немесе тиісті әкімшілік-аумақтық бірлік өңірінің тиісті қызмет саласындағы қоғамдық маңызы бар мәселелер бойынша жеке және заңды тұлғалардың өтініштерін қарайды.
- Қоғамдық кеңеске берілген өтініш қабылдануға, тіркелуге, есепке алынуға және қаралуға тиіс. Өтінішті Қоғамдық кеңестің хатшысы келіп түскен күні тіркейді.
- Қоғамдық кеңестің хатшысы бір жұмыс күні ішінде тіркелген өтінішті одан әрі қарау бойынша шешім қабылдау үшін Қоғамдық кеңестің төрағасына береді.
- Қоғамдық кеңестің төрағасы өтініште баяндалған дәлелдерді ескере отырып, тиісті комиссияға немесе бірнеше комиссияға осы өтінішті қарауды тапсырады немесе Қоғамдық кеңестің отырысында өтінішті алқалы түрде қарау туралы шешім қабылдайды.
- Қоғамдық кеңес өтініштерді қарау нәтижелері бойынша мынадай шешімдердің бірін қабылдайды:
1) өтінішті құзыреті бойынша тиісті мемлекеттік органға немесе жергілікті мемлекеттік басқару органына жолдау туралы;
2) осы өтінішті Қоғамдық кеңестің отырысында қарау туралы;
3) келіп түскен өтінішті қарау бойынша қоғамдық бақылау нысандарының бірін жүргізу туралы.
Қоғамдық кеңестің хатшысы өтінішке дайындалған жауапты өтініш берушіге заңнамада көзделген мерзімде жібереді.
- Қоғамдық кеңес мемлекеттік құпияларды немесе Қазақстан Республикасының заңдарымен қорғалатын өзге де құпияны құрайтын мәліметтерді қоспағанда, жергілікті деңгейдегі құқық қорғау органдары басшыларының заңдылықты қамтамасыз ету және адам құқықтары мен бостандықтарының сақталуы мәселелері жөніндегі ақпаратын тыңдауды жүргізеді.
- Ақпаратты тыңдау жергілікті деңгейдегі құқық қорғау органдары басшыларының баяндамаларын және Қоғамдық кеңес мүшесінің немесе Қоғамдық кеңес уәкілеттік берген сарапшының қосымша баяндамасын қамтиды.
- Жергілікті деңгейде құқық қорғау органдары басшысының ақпаратын тыңдау барысында хаттама жүргізіледі, онда мыналар тіркеледі::
1) ақпаратты тыңдау күні мен орны;
2) қатысушылардың саны;
3) сөз сөйлеген лауазымды адамдардың тегі, аты, әкесінің аты (бар болса);
4) күн тәртібі, есептің және сөйлеген сөздердің мазмұны қамтылуға тиіс.
- Жергілікті деңгейдегі құқық қорғау органдары басшыларының ақпаратын тыңдау нәтижесінде қарар жасалады, онда мыналар қамтылуға тиіс:
1) ақпаратты тыңдау барысында анықталған, азаматтар мен заңды тұлғалардың құқықтары мен заңды мүдделеріне нұқсан келтіретін немесе оларды шектейтін ережелерді жою жөніндегі ұсынымдар;
2) Құқық қорғау органдарының қызметін жетілдіру жөніндегі ықтимал ұсыныстар қамтылады.
- Жергілікті деңгейдегі құқық қорғау органдары басшыларының ақпаратын тыңдау жөніндегі Қоғамдық кеңестің отырысына мемлекеттік органдардың, бұқаралық ақпарат құралдарының, ғылыми, кәсіподақ және басқа да ұйымдардың өкілдері, сондай-ақ құқық қорғау органдары қызметінің бағыттары бойынша сарапшылар мен өзге де мамандар шақырылады.
- Әзірленген ұсынымдар нұсқаулығымен жергілікті деңгейдегі құқық қорғау органының басшысына, республикалық деңгейдегі құқық қорғау органының басшысына, тиісті әкімшілік-аумақтық бірліктің әкіміне және мәслихат хатшысына жіберіледі.