Қалалық мәслихаттың бюджет, экономика, өнеркәсіп және кәсіпкерлік мәселелері жөніндегі тұрақты комиссиясының 2018 жылғы маусым мен 2019 жылғы маусым аралығындағы ЕСЕБІ
28.01.2020
Разрешите представить вашему вниманию отчет постоянной комиссии городского маслихата по вопросам бюджета, экономики, промышленности и предпринимательства за период с июня 2018 года по июнь 2019 года.
Деятельность постоянной комиссии, в состав которой входят депутаты Шибкенов Зейнулла Рахимович, Куришбаев Ахылбек Кажигулович, Бекишев Есенжол Тускенович, Батпенов Саят Нурланович, осуществляется в строгом соответствии с Законом Республики Казахстан «О местном государственном управлении и самоуправлении в Республике Казахстан», Регламентом и перспективным планом городского маслихата.
В отчетном периоде по инициативе постоянной комиссии на очередной сессии городского маслихата рассмотрен вопрос «О состоянии и мерах по обеспечению занятости населения столицы и организации мер по созданию новых рабочих мест в соответствии с действующим законодательством».
Мәселені сессияға дайындау барысында депутаттар бірқатар қалалық объектілерге барды. Еуразия гуманитарлық институтының колледжінде, Нұр-Сұлтан қаласы әкімдігінің Көпбейінді колледжінде, Нұр-Сұлтан қаласы әкімдігінің халықты жұмыспен қамту орталығында болды.
Қалалық мәслихаттың кезекті сессиясын дайындау шеңберінде қала әкімдігі халықты жұмыспен қамту орталығының қызметкерлері, жұмыс берушілер кездесетін қалалық объектілерге бару кезінде анықталған проблемаларды талқылау бойынша дөңгелек үстел өткізілді
Тұрақты комиссия мүшелерінің белсенді қатысуымен мәслихат сессиясына білікті кадрлардың жетіспеуі, еңбек нарығының бір кәсіппен артық болуы және басқалардың тапшылығы, жұмыссыздықты қысқарту, жұмыс берушілердің сұранысқа ие кадрлар туралы өтінімдерді уақтылы беру, жұмыссыздықтан әлеуметтік қорғау шараларын әзірлеу, мемлекеттік және үкіметтік бағдарламалар шеңберінде жұмыс орындарын құру мониторингін жүргізу мәселелері көтерілді.
Сессияда қабылданған шешімде депутаттар мен қала тұрғындарының ұсыныстары ескерілді. Уәкілетті органдарға елорда халқын жұмыспен қамтуды жақсарту және қамтамасыз ету және жаңа жұмыс орындарын құру жөніндегі шараларды ұйымдастыру жөнінде нақты ұсынымдар берілді.
Тұрақты комиссиямен комиссия қызметіндегі басым бағыттардың бірі ретінде алдағы жылдарға арналған астана бюджетін дайындауға және бекітуге басты назар аударылады.
Қазақстан Республикасының Бюджет кодексіне сәйкес "Нұр-Сұлтан қаласының 2019-2021 жылдарға арналған бюджеті туралы" шешімнің жобасы Тұрақты комиссия мен "Нұр Отан" партиясы фракциясының бөлек және бірлескен отырыстарында қаралды, онда депутаттар қаланың әлеуметтік-экономикалық даму болжамымен, жалпы өңірлік өнімнің негізгі көрсеткіштерімен, салықтық және бюджетке түсетін басқа да түсімдердің жоспарларымен танысуға мүмкіндік алды.
Талқылау қорытындысы бойынша бюджеттік бағдарламалар әкімшілерімен бюджеттік бағдарламалар бөлінісінде қосымша қажеттіліктерге өтінімдер берілді. Қала әкімдігі бюджеттік бағдарламалар әкімшілері мәлімдеген 52 929 654,0 мың теңгеден астам қосымша қажеттілікті мәслихаттың тұрақты комиссияларында талқылағаннан кейін 4 473,0 млн. теңгеден астамын қолдады.
Бұл "Алматы", "Байқоңыр", "Сарыарқа" аудандары әкімдері аппараттарының, білім басқармасының, Мәдениет және спорт басқармасының тапсырыстарының бір бөлігі.
"Сарыарқа" әкімдігін жеке атап өтейін, онда "Астана – адал қала" кеңсесінің көмегімен бюджеттің пилоттық жобасы өтуде», бұл тәжірибені талдау қажет және ол жағдайда Мен бұл табысты тәжірибе болатынына сенімдімін, оны қаланың басқа әкімдіктеріне көшіру қажет.
Сондай-ақ, біз кеше қала әкімімен кездесуде орамішілік және жергілікті деп аталатын жолдардың құрылысын аудан әкімдіктерін жүргізу мүмкіндігін қарастыру қажет деп айттық.
«Нұр-Сұлтан қаласының 2018 жылғы бюджеттің орындалуы туралы есепті растау» сұрағы тұрақты бірлескен отырыста белсенді талқыланды. Нұр-Сұлтан қаласының қаржы басқармасының және Ревизиялық комиссияның қорытынды есептері тыңдалды.
Тұрғын комитеттердің бірлескен отырысында «Нұр-Сұлтан қаласының 2018 жылға арналған атқару қызметі туралы есепті бекіту туралы» мәселе тұрақты комиссиялардың бірлескен отырысында белсенді талқыланды, онда Нұр-Сұлтан қаласы қаржы басқармасының баяндамасы және Нұр-Сұлтан қаласы бойынша Тексеру комиссиясының есебіне қорытынды тыңдалды.
2018 жылғы бюджетті атқару жөніндегі есепті қарау кезінде 2018 жылғы бюджет саясаты Астана қаласын дамытудың 2016-2020 жылдарға арналған бағдарламасында және бюджеттік бағдарламалар әкімшілерінің бюджеттік бағдарламаларында айқындалған мақсаттар мен міндеттерге қол жеткізуге бағытталғаны атап өтілді.
Бюджеттік бағдарламалар әкімшілерінің бюджеттік қаражатты толық көлемде игеруіне қарамастан, ағымдағы жылдың мамыр айында мәслихаттың кезектен тыс сессиясында тұрақты комиссиямен айтылған елеулі мәселелер бар.
Есепті кезеңде тұрақты комиссиямен 11 отырыс өткізіліп, 12 мәселе қаралды.
Мәслихат регламентіне сәйкес комиссия қабылданатын сессиялардың шешімдері мен комиссиялардың қаулыларын бақылауды жүзеге асырады.
Сонымен, тұрақты комиссияның бақылауында мемлекеттік міндеттемелерді қабылдау туралы шешімдерді іске асыру:
- «Мемлекеттік-жекешелік әріптестік жобасы бойынша мемлекеттік міндеттемелерді қабылдау туралы «Астана қаласында фотовидеофиксация және бейне талдау аппараттық-бағдарламалық кешенін құру және пайдалану» (24 млрд. теңге сомасына);
- "Дене мүмкіндіктері шектеулі адамдарға арналған паралимпиадалық жаттығу орталығы мен "Тарлан" мұз айдыны қызметін ұйымдастыру" мемлекеттік-жеке меншік әріптестік жобасы бойынша мемлекеттік міндеттемелерді қабылдау туралы (сомасы 3 215 038 722 мың теңге);
- "Астана қаласы әкімдігінің Көліктік қызмет көрсету жөніндегі мемлекеттік - жекешелік әріптестіктің сервистік келісімшарты "мемлекеттік-жекешелік әріптестік жобасы бойынша мемлекеттік міндеттемелерді қабылдау туралы.
Астана қаласы мәслихатының "Мемлекеттік-жеке меншік әріптестік жобасы бойынша «Астана қаласында фотовидеофиксация және бейне талдау аппараттық-бағдарламалық кешенін құру және пайдалану» мемлекеттік міндеттемелерді қабылдау туралы" шешімінің іске асырылу барысы туралы мәселе тұрақты комиссияның отырысында және мәслихат сессиясында бірнеше рет қаралды. Мемлекеттік міндеттемелерді 1 млрд теңгеге төмендету туралы өзгеріс енгізілді.
Осы мәселені қарау кезінде тұрақты комиссия жобаны іске асыру қоғамдық орындарда жасалатын қылмыстардың азаюына алып келгенін атап өтті. Жобаны іске асыру шеңберінде бейне камераларды орнату үшін Астананың неғұрлым криминалды аулалары мен үйлері бойынша объектілердің атаулы бағдарламасы жасалды.
Сонымен қатар, жобаны іске асыру бойынша проблемалар мен шешілмеген мәселелер бар.
Бейнебақылау жүйесіне сигналдардың уақтылы түспеуіне байланысты автокөліктің жүріп өтуі туралы деректер кейінірек бейнеленеді, соның салдарынан "ұстап қалу" жоспарын енгізу кезінде автомашиналарды ұстау мүмкін емес, "Үркер", "Көктал" және "Өндіріс" тұрғын үй алаптарының аумағы "Сергек" АӨК желісіне енгізілмеген, соның салдарынан желі қаланың ақылы тұрақ кеңістігін бақылау үшін пайдаланылмайды.
Сондықтан міндетті түрде "Сергек" бейнефиксация желісін қала шетінде іске асыру қажет. Полиция органдары тарапынан бақылау аз, бұл ЖҚЕ және заңдарды бұзуға әкеледі. Қала ақылы тұрақ кеңістігін бақылау үшін желі толық пайдаланылмайтынын тағы да қосқым келді.
"Дене мүмкіндіктері шектеулі адамдарға арналған паралимпиадалық жаттығу орталығы мен "Тарлан" мұз айдыны қызметін ұйымдастыру" МЖӘ жобасын іске асыру мүмкіндігі шектеулі адамдар тарапынан алаңдаушылық туғызуда. Бұған сапасыз медициналық қызмет көрсету, тиісті біліктілігі, жоғары білімі және осы санаттағы адамдардың жұмыс тәжірибесі жоқ жаттықтырушылар мен нұсқаушылардың болмауы себеп болды, бұл олардың денсаулық жағдайына әсер етеді.
Бұл мәселе әлеуметтік-мәдени даму мәселелері жөніндегі тұрақты комиссиямен бірге қалалық мәслихатқа бірінші жартыжылдықтың қорытындысы бойынша оң және теріс жақтарын ескере отырып, егжей-тегжейлі талдау ұсынылғаннан кейін қаралатын болады.
Сондай-ақ, тұрақты комиссияның отырысында "Өңірлік инвестициялық саясатты іске асыру және елордаға инвестициялар тарту стратегиясын қалыптастыру жөніндегі атқарушы органдардың жұмысы туралы "мәслихаттың 2017 жылғы 20 қыркүйектегі шешімінің орындалу барысы туралы" мәселе қаралды.
Атқарушы орган жоғарыда аталған шешімді іске асыруға жағдай жасау үшін белгілі бір жұмыс жүргізді.
Елордада инвестициялық ахуалды жақсарту, өнеркәсіптік секторға инвестиция тарту мақсатында 2018-2020 жылдарға арналған Астана қаласының инвестициялық стратегиясын іске асыру жөніндегі іс-шаралар жоспары бекітілді.
Қазіргі уақытта қалада 190-нан астам инвестициялық жоба іске асырылуда (оның ішінде шетелдік инвесторлардың қатысуымен 44 жоба және Жапониядан, АҚШ-тан, Қытайдан, Түркиядан және Еуропадан ТҰК).
Сонымен қатар, алтыншы шақырылған қалалық мәслихаттың 23 сессиясының шешімімен қарастырылған барлық іс-шаралар толық көлемде орындалған жоқ.
№ 1 Индустриялық парктің өндірістік объектілеріне жетіспейтін инфрақұрылым толық көлемде жүргізілген жоқ. Автомобиль жолдарын салу, орталықтандырылған жылумен қамтамасыз етуге қосу бойынша жұмыстар аяқталған жоқ. Іске қосылған 45 өндірістік нысанның 10-ы ғана орталықтандырылған жылумен жабдықтау жүйесіне қосылған.
№ 1 Индустриялық парк аумағында қосымша қалалық автобус маршрутын енгізу және жылытылатын автобус аялдамаларын орнату жұмыстары басталған жоқ.
Қаланың коммуналдық мүлкі қаншалықты тиімді пайдаланылуда, бұл туралы депутаттар " Нұр-Сұлтан қаласының активтерін және Мемлекеттік сатып алуды басқару" ММ сенімгерлік басқаруына берілген коммуналдық мүлікті пайдаланудың тиімділігі туралы" мәселені қарау кезінде білді.
Коммуналдық мүлікті сенімгерлік басқаруға берудің арқасында қала бюджетінің қосымша қаржылық түсімдері бар. Объектілерді коммуналдық меншікке сатып алу құқығымен сенімгерлік басқаруға беру шеңберінде елордада 8 жоба іске асырылды. Олардың арасында девиантты мінез-құлықты балаларды қолдау орталығы, грепплингті дамыту бойынша жекпе-жек орталығы бар. Сонымен қатар, депутаттарда коммуналдық меншік нысандарын сапалы пайдалану туралы мәселелер туындады. "Аstana "ӘКК" АҚ, "Астана LRT" ЖШС, "АстанаInnovations" ақ квазимемлекеттік сектор атына шағымдар айтылды.
"Аstana "ӘКК" АҚ, "Астана LRT" ЖШС, "АстанаInnovations"ақ сенімгерлік басқаруға берілген коммуналдық меншік объектілеріне құқық белгілейтін құжаттарды ресімдеу бойынша іс-шаралар уақтылы жүзеге асырылмайды. Мәселен, "Аstana "ӘКК"АҚ сенімгерлік басқаруға берілген жалпы ауданы 45 мың шаршы метр жылжымайтын мүлік объектілеріне құқық белгілейтін құжаттар 25% ғана рәсімделді. Қаланың тұрақ кеңістігінің қанағаттанғысыз жағдайына алып келетін тұрақ орындарын беру жөніндегі іс-шаралар толық көлемде жүргізілмейді.
Депутаттар басқарма ақпаратты сенімді басқаруға бергенге дейін және одан кейін салыстырмалы динамикада ұсынғаннан кейін осы мәселені қарауға қайта оралуды шешті.
Бюджеттік инвестициялық жобаларды іске асыру барысында қазіргі заманғы әдістерді енгізу кезінде қандай проблемалар туындауда, депутаттар "Бюджеттік шығындардың тиімділігін арттыру мақсатында жобаның өмірлік циклінің барлық кезеңдерін басқарудың қазіргі заманғы әдістерін енгізу бойынша "Нұр-Сұлтан қалалық ортаны қалпына келтіру басқармасы" ММ жұмысы туралы" мәселені қарау кезінде білді.
Сапасыз жоспарлаудан, жобалау-сметалық құжаттамадағы және үлгілік жобалардағы кемшіліктерден жобаларды тапсыру мерзімдерімен проблемалар туындайды, бұл бюджет қаражатын пайдаланудың сапасы мен тиімділігіне әсер етеді.
Объектілерді салу кезінде сапасыз құрылыс материалдары пайдаланылады және жаңа технологиялар мен тиімді жылу сақтайтын материалдар толық көлемде қолданылмайды. Қарау қорытындысы бойынша Басқармаға нақты ұсыныстар берілді.
Бюджеттік инвестициялық жобаларға қатысушылар арасында өзара іс-қимыл және іс-қимылдарды үйлестіру жоқ.
Жергілікті атқарушы орган бастамашы болған жобалардың нысандары пайдалануға беру мірзімі кешіктірілді.
Қарау қорытындысы бойынша Басқармаға нақты ұсыныстар берілді.
Тұрақты комиссия мүшелерінің белсенді қатысуымен "Астана Innovations "АҚ қаланың тіршілік әрекетінің барлық салаларында инновациялар мен технологияларды енгізу жөніндегі қызметі туралы" мәселе қаралды.
"Астана Innovations" АҚ әртүрлі деректер базасын интеграциялау және қаланы теңдестірілген экономикалық құрылымы бар заманауи бәсекеге қабілетті қалаға айналдыру бойынша белгілі бір жұмыстар жүргізілуде
Стартаперлер мен бастаушы кәсіпкерлерге қолдау көрсету мақсатында "Астана – инновация қаласы" Жол картасы әзірленді.
Мемлекеттік цифрланған Қазақстан Бағдарламасы аясында қалада бірнеше проектілердің бағыттары іске асырылуда: Цифланған денсаулық сақтау, білім беру, тұрғын үй коммуналдық шаруашылық, қауіпсіздік және көлік.
Бірақ қаланың тіршілік әрекетінің барлық салаларында инновациялар мен технологияларды енгізу мәселелерінде бірқатар проблемалар бар.
Нұр-Сұлтан қаласының ашық деректер порталының платформасы негізінде мобильді қосымшаларды, сайттарды құру бойынша мәліметтердің мониторингі жоқ.
Азаматтардың қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін, әсіресе қала шетінде камераларды орнатуға тиісті көңіл бөлінбейді.
Қасақана тәртіп бұзушылар тарапынан "Сергек" бойынша үлкен берешекті жинақтау фактілері бар, бұл ретте айыппұлдардың көп саны "күйеді".
Қазіргі заманғы технологияларды пайдалана отырып, балалардың орналасқан жерін автоматты түрде анықтау мәселесі шешілмейді, GPS-трекерлер үшін Бірыңғай тарифтік жоспарлар жоқ.
Өтінішті қарау қорытындысы бойынша тұрақты комиссия "Нұр-Сұлтан қаласының Инвестициялар және кәсіпкерлікті дамыту басқармасы" ММ "Нұр-Сұлтан қаласының стратегиялық және бюджеттік жоспарлау басқармасы" ММ-мен бірлесіп " Нұр-Сұлтан қаласының аумағында тіркелген салық ставкаларын белгілеу туралы" Нұр-Сұлтан қаласы мәслихаты шешімінің жобасын әзірлеуді және Нұр-Сұлтан қаласы мәслихаты сессиясының қарауына енгізуді ұсынды.
Бірақ осы уақытқа дейін мәселе сессияның қарауына енгізілген жоқ.
Қазақстан үшін киберспортты дамыту, халықаралық жарыстар мен чемпионаттарға қатысу компьютерлік технологиялардағы әлемдік үрдістерден артта қалмайтын елдің қолайлы имиджін құру мен қолдауды білдіреді. Бұл бекітілген ставкаларға байланысты.
Тексеру нәтижесінде тұрақты комиссия Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігіне 2017 жылғы 25 желтоқсандағы Киберспортқа қатысты «Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы» Кодексіне өзгерістер енгізу туралы хат жолдады.
Қорытындылай келе, комиссия мүшелеріне жемісті және үйлесімді жұмысы үшін, комиссияға енгізілген мәселелерді талқылауға үлкен қызығушылық танытқаны үшін алғыс айтқым келеді.
Назарларыңызға рахмет!