Мәслихаттың кезекті сессиясы
11.12.2020
Елордалық мәслихатта Гүлнәр Данбаеваның төрағалығымен қалалық мәслихаттың кезекті сессиясы «Zооm» бейнеконференцбайланыс платформасында өтті.
Кезекті сессияның жұмысына қала әкімі Алтай Көлгінов, Қазақстан Республикасы Парламенті Мәжілісінің депутаттары Сапар Ахметов, Павел Казанцев, қала әкімінің орынбасары Ермек Қизатов, қала аудандарының әкімдері, мемлекеттік органдардың, ведомстволық бағынысты ұйымдардың басшылары, БАҚ өкілдері қатысты.
Қала әкімі бұл сессияның қорытынды сессия екенін атап өтті және осы мүмкіндікті пайдалана отырып, мәслихат депутаттарына елорда игілігі жолындағы жемісті жұмысы үшін ризашылығын білдірді.
Пандемияға, енгізілген төтенше жағдай мен карантинге қарамастан, әлеуметтік-экономикалық көрсеткіштер жаман емес.
Мен сіздермен барлық көрсеткіштері бар есеппен баяндама жасауды жоспарлап отырмын. Енді ең жақсы өндірушілердің өнімдері немесе қызметтері сапасындағы елеулі нәтижелері үшін марапатқа орай Президенттің қатысуымен өтетін «Алтын сапа» салтанатты шарасына қатысуым керек болғаныма қарамастан, мен сіздермен кездесу үшін мәслихаттың қорытынды сессиясына қатысуға шешім қабылдадым.
Жыл қиын болды, бірақ депутаттардың көмегімен біз өте маңызды мәселелерді шеше алдық.
Елбасының бес әлеуметтік бастамасы аясында және Мемлекет басшысының тапсырмасымен елорданы одан әрі дамыту жөніндегі кеңесте берілген, елорданы газдандыру жобасы жүзеге асырылуда. Газдандыру бойынша көп жұмыс жасалды, біз депутаттармен бірге жеке секторға бардық, тұрғындармен сөйлестік, кейбір мәселелер бойынша сол жерде шешімдер қабылдадық. Осының арқасында жеке сектор желісіне қосылу процесі басталды. Бұл мәселені шешу экологиялық проблемалармен және адам денсаулығымен тығыз байланысты. Қиын жағдайға қарамастан, алдымызға қойылған маңызды міндеттердің орындалғанын атап өту қуанышты.
Мемлекет басшысының, әсіресе, қаланың шет жағын абаттандыру жөніндегі тапсырмалары жүзеге асырылуда, бірақ біз әлі де шет аумақтарда проблемалар бар екенін жасырмаймыз. Әр депутат қала тұрғындарының мүдделерін білдіреді, көптеген тапсырмалар орындалды. 300 мың адам тұратын 16 тұрғын алабында, яғни бұл елорданың әрбір төртінші тұрғыны, біз 104 көшеге асфальт төседік, 17 қоғамдық орын жасадық, үш ауысымда оқитын 8 мектеп болды, 4 мектеп қалды, 22 мектеп тығыз мектеп, егер жаңа мектептер салмасақ, онда тығыз мектептер көп болады.
Жүйелі міндеттер бар, олардың арасында ЖЭО-3 құрылысын аяқтау, егер біз ЖЭО-3 құрылысын аяқтамасақ, жақын болашақта бізде жылу жетіспейтін болады, сонымен қатар сорғы-сүзгі станциясын салуымыз керек, әйтпесе жақын арада су тапшылығы туындайды, КТҚ-2 (кәрізді суларды тазарту қондырғысы) да салынуы керек. ЖЭО-3-тің жобалық-сметалық құжаттары желтоқсан айының соңына дейін дайын болады, сонымен қатар КТҚ сараптама жүргізілуде, мен бұл мәселелер туралы Президентке, Үкіметке баяндадым және Бас жоспарда бар. Біз барлық жерде қолдау алдық. Қала қарқынды өсуде, көлік, инженерлік және әлеуметтік инфрақұрылымға жүктеме артып келеді. Енді біз келесі жылы жобаларды жүзеге асырудың үлкен резервін жасадық, деп атап өтті қала әкімі сөзінің соңында.
Келесі сессияның қарау тақырыбының негізгі құжат болып табылатын 2021-2023 жылдарға арналған Нұр-Сұлтан қаласының бюджетін бекіту туралы мәселе болды, оны дайындау барысында көптеген пікірталастар болды, депутаттардың ескертулері мен ұсыныстары жасалды.
«Нұр-Сұлтан қаласының Экономика және бюджеттік жоспарлау басқармасы» ММ басшысы Қайсар Манқараев таныстырды.
2021-2023 жылдарға арналған бюджет жобасы тұрақты комиссия отырыстарында, бірлескен отырыстарда, «Nur Оtan» партиясы депутаттық фракциясы мен мәслихаттың тұрақты комиссияларының бірлескен отырысында талқыланды.
Өз сөзінің басында Қ. Маңқараев елорданың 2020 жылдың бірінші жартыжылдығындағы әлеуметтік-экономикалық дамуының нәтижелеріне тоқталды.
Жалпы өңірлік өнімнің көлемі 2020 жылдың бірінші жартыжылдығында 3 031,5 млрд теңгені құрап, 2019 жылдың тиісті кезеңімен салыстырғанда 4% артты. ЖІӨ-дегі облыстың үлесі
10,7% құрайды. Қала экономикасына тартылған инвестиция көлемі бүгінде 811,5 млрд теңгені құрады, бұл 2019 жылғы деңгейден 14,1% жоғары.
Осыдан кейін ол депутаттарды алдағы үш жылдағы бюджеттің кірістері мен шығыстары туралы егжей-тегжейлі хабардар етті, сонымен бірге жиналғандарға шығыстардың едәуір бөлігі әлеуметтік салаға бөлінетіндігін тағы бір рет еске салды.
Білім басқармасының шығындары үшін үш жылдық кезеңге 399 миллиард 054,8 миллион теңге қарастырылған, оның 227 миллиард 899,9 миллион теңгесі ЖБ, 171 миллиард 154,9 миллион теңгесі РБ, 2021 жылы ЖБ – 77 миллиард 095, 5 миллион теңге,
РБ – 40 миллиард 284,5 миллион теңге.Үш жылдық кезеңдегі Жұмыспен қамту және әлеуметтік қорғау басқармасының шығыстарына 53,3 млрд.теңге, 2021 жылы – 17 млрд.теңге 854,1 млн.теңге қарастырылған, (РБ – 5 млрд. 951,7 млн., ЖБ – 11 млрд. 902,4 млн. теңге).
Қоғамдық денсаулық сақтау басқармасының шығыстарына үш жылдық кезеңге – 27 миллиард 500,4 миллион теңге, 2021 жылы – 9 миллиард
793,6 миллион теңге, (РБ – 2 миллиард 808,6 миллион теңге, ЖБ – 6 миллиард теңге 985 млн. теңге қарастырылған).
Қ.Манқараев депутаттардан 2021-2023 жылдарға арналған бюджетті қолдауды сұрады.
Нұр-Сұлтан қаласы мәслихатының бюджет, экономика, өнеркәсіп және кәсіпкерлік мәселелері жөніндегі тұрақты комиссиясының қала бюджетінің жобасы бойынша қорытындысымен комиссия төрағасы Мирас Шекенов сөз сөйледі.
Елорданың дамуын көрсететін негізгі көрсеткіш – бұл 3031,5 млрд теңгені құраған жалпы өңірлік өнімнің көлемі. Есепті кезеңде құрылыс жұмыстарының көлемі – 362,8 миллиард теңгенің негізгі көрсеткіштерінің бірі болып табылады, 1 864 миллион шаршы метр тұрғын үй пайдалануға берілді, бұл 2019 жылмен салыстырғанда 54,6% жоғары. Барлық жағдайларға қарамастан шағын және орта бизнес дамып келеді. 2020 жылдың
III тоқсанындағы жұмыссыздық деңгейі 4,6% құрады.
М.Шекенов сөзді қорытындылай келе, әкімшілердің назарын олар коммуналды заңды тұлғаларды оңтайландыру, бірігу, бөлу және бөлуге оңтайлы көзқараспен қарау керек екендігіне аударды.
«Тәжірибе көрсетіп отырғандай, денсаулық сақтау мекемелері желісінің бірігуі оның тиімсіздігін көрсетеді. Медициналық қызмет тиімділігінің күтілетін артуы орын алған жоқ. Менің білуімше, бәрі өз орнына келеді. Сонымен қатар, әкімшілерден бюджетті талқылау кезінде айтылған депутаттар мен елорда тұрғындарының барлық ұсыныстарын бақылауға алуын және оларды орындау үшін барлық қажетті шараларды қабылдауын сұраймын. Мен қатысу бюджеті туралы айтқан болатынмын, бірақ бюджетті талқылауға әр астаналық тұрғын қатысуы керек екенін және бұл қаланың осындай мүмкіндігі берілген аудандарында жүзеге асырылғанын тағы бір рет атап өткім келеді. Бюджеттік қаражатты бөлу ашық болуы керек», – деді М. Шекенов.
Бюджет жобасы елорданың әлеуметтік-экономикалық көрсеткіштерімен толық сәйкес келеді, сондықтан депутаттарға депутаттардың ұсыныстарын ескере отырып, бюджет жобасын мақұлдау ұсынылды.
Депутат Зейнолла Шибкенов Экономика және бюджеттік жоспарлау басқармасының басшысынан жолдарды салу мен жөндеуге бөлінген қаражат туралы сұрады.
«Мен бұл сұрақты Көлік және жол-көлік инфрақұрылымын дамыту басқармасының басшысы Ж. Сапарбаевқа жолдадым, ол РБ автомобиль жолдарының құрылысы үшін 42 миллиард теңге сұрады, тек 5 миллиард теңге лимитпен берілген, ал ағымдағы жылдың қыркүйек айында олар 56,2 млрд. теңге сұрады, ал лимит сол шектерде қалады. Мен биыл неге ақша аз деген сұрақ қойдым? Уәде етілгендердің біреуі таңдалды ма, жоқ па, белгісіз бе?» – деді З.Шибкенов.
Қ. Маңқараев республикалық бюджеттен трансферттерді әкімшілер тікелей өз министрліктерімен жұмыс істей отырып жүзеге асырады деп жауап берді.
«Біз бюджеттік өтінімді алғаннан кейін ғана жұмыс істейміз. Бюджет кодексіне сәйкес барлық өтініштер қабылданды, бірақ министрлік қолдау немесе қолдамау туралы шешім қабылдайды. Келесі жылдың басында біз сізден өтінішімізді қанағаттандыруыңызды сұраймыз, өйткені қазірдің өзінде көптеген жұмыстар жасалды, құжаттар дайындалды. Мұндай ірі инфрақұрылымдық жобалар жергілікті бюджеттің мүмкіндігінің шегінен тыс екені анық, лимиттер келесі жылдың басында бөлінеді. Біз бұл мәселеде әкімдікпен жұмыс істейтін боламыз», – деді Қ.Маңқараев.
Мәслихат хатшысы м.а. Мәжит Шайдаров мәслихатқа әлеуметтік желіден түскен өтінішке байланысты Ж.Сапарбаевқа жүгінгенін айтты.
«Енді мен тұрғынның «Е4 көшесін 321 және 466 көшелеріне дейінгі жерде салу 2020 жылдың 6 сәуіріндегі оң қорытындысы бар өтінішін оқығым келеді. Жалпы сметалық құны 1 миллиард 669 миллион теңгені құрайды, жоба жылу желілерінен басқа барлық инженерлік желілерді қарастырады. Жоба «Траскапитал» ЖШС инвесторының қаражаты есебінен жасалды. Бұл салада тұрғын үйлерді пайдалануға берудің жоғары деңгейі – 95% дайындық, сонымен қатар №88 мектеп-лицей бар, сондықтан мен бұл жобаны іске асыруды мақсатқа сай деп санаймын, бұл жергілікті бюджетке қосымша инвестицияларды тартуға мүмкіндік береді. Бұл мәселе бойынша не айта аласыз», – деп сұрады М. Шайдаров.
Депутат З. Шибкенов Жаңа жол құрылысы туралы сұрақ қойды,
«Орташа жөндеуге құжаттар дайындалған, ал сіз жаңа құрылыстың негізін қалап жатырсыз. Сіз мұны толық түсінбегеніңіз бірден анық, көшені кеңейтпей істей алмайсыз, мұнда осы мәселені түсінетін Ермек Әнуарбекұлы бар. Бұл жол айналма жол, ол төрт жолақты болуы керек, оған шамамен
6 миллиард теңге қажет болады. Ал Сапарбаев жоғары вольтты желіні алып тастау оған 1 миллиард 300 миллион теңге кетеді дейді, мұндай цифрларды ол қайдан алды? Іс жүзінде алып кету 100 миллион теңгеден аспайды», – деді З. Шибкенов.
Қ. Маңқараев Бюджет кодексіне сәйкес сараптамадан өткеннен кейін ғана қаржы көзін іздеуге болады деп жауап берді.
Депутаттың сұрағына Ж.Сапарбаев жауап берді.
«Мен бұл өтініш берушімен кездестім, біз оған оның ШТК келесі жылы 100% аяқталатын 464 көшесіне қосыла алады, содан кейін ол біздің желілерге, өзі тұрғызып жатқан ШТК қосыла алады, біз ол жерде жоспарымыз жоқ екенін түсіндірдік. Өйткені, бюджет тым аз және орташа жөндеудің бір бөлігі ретінде біз кірме жолдар сала аламыз. Зейнолла Рахымұлы, көше құрылысы жүріп жатқан кезде жылу магистралі мен кабелін алып тастау жүріп жатыр, мен оған орташа жөндеумен бара алмаймын, ол үшін маған жаңа жоба керек. Байқоңыр ауданының әкімімен біз Зейнолла Рахимович қалағандай нәтиже бермесе, жамау жасаймыз дедік», – деді Ж. Сапарбаев.
Қала әкімінің орынбасары Ермек Қизатов түсініктемелер берді.
«Шындығында да кеңейтудің қажеттілігі бар, көшені дұрыс кеңейту керек, бірақ орташа жөндеу аясында мұндай жұмыстарды орындау мүмкін емес, біріншіден, қаражат жеткіліксіз болады, екіншіден, орташа жөндеуге белгілі талаптар қойылады және оның шеңберінде мұндай жұмыстар жүргізілмейді. Реконструкциялау немесе қайта құру керек, ол үшін қалыпты, толыққанды жоба жасау керек, алып тастайтындар көп. Біз жаяу жүргіншілер жолы мен бордюрларды қалай болса солай жасау керек екеніне сенімдіміз, бұл учаскеде орташа жөндеу жұмыстарын жүргізу мүмкін емес, бүгінде мәселе дәл жолды кеңейтуде, өйткені үнемі кептелістер болады. Біз мұны күткендей жасаймыз. Енді орташа жөндеуді ешкім құптамайды. Қалай болғанда да, ерте ме, кеш пе, желілер мен жылу трассаларын алып тастау керек» – деді Е.Қизатов.
З. Шибкеновты қолдай отырып, хатшы м.а. М. Шайдаров сөз сөйледі.
«Шибкенов көтерген мәселе 10 жыл бойы шешілмеген, осы уақыт аралығында жоба әзірлеу мүмкін болды. Мұны мұқият жасау керек дегенге келісемін. Жыл сайын олар күрделі жөндеу жүргізу керек деп айтады, бірақ мәселе қозғалмайды. Мәселе мынада, егер сізге айтылатын болса, сіз оны істеуге кірісуіңіз керек», – деді М. Шайдаров.
Депутат И. Мещеряков жобаның дамуы қай сатыда деген сұрақ қойды?
«Үнсіздік бұл оны бастамаған және бастамақ та емес дегенді білдіреді. Біз сол жақ жағалауды жоспарлармен қоршадық, ал 10 жыл өтуі керек жерде оны ешкім жасамайды. Сонда маған жауап беріңіз, ақша біз бекіткен бюджетке салынған. Жаңа жол көшесінің жобалық-сметалық құжаттарын әзірлеуге ақшаның кепілге қойылғанын әкімші бізге растап берсін. Мәслихат депутаттары қазір сессия барысында сіздің қолыңызбен және жоба үшін ақшаны кепілге қойғаны туралы мөрмен куәлік әкелуді сұрайды», – деді И. Мещеряков.
Қ. Маңқараев басқарманың автомобиль жолдарын жобалауға ақшасы бар, ол үшін әкімші бөлуге шешім шығарады деп жауап берді.
Ж. Сапарбаев жоба үшін ақшаны жұмсайтындықтарын айтты.
Әкімнің орынбасары Е. Қизатов басым жобалар көбірек екенін, ал басқармада белгілі шектеулер мен өкілеттіктер бар екенін айтты.
Келесі сессияның төрайымы Гүлнәр Данбаева әкімшіден мәслихатқа бюджетті бөлу туралы түсініктемелермен ақпарат беруін сұрады.
Мәслихатқа келіп түскен өтінішті депутат И. Мещеряков оқып берді.
«2019 жылы нашақорлықтың және есірткінің заңсыз айналымының алдын алу және оған қарсы іс-қимыл жөніндегі жұмысты үйлестіру жөніндегі ведомствоаралық комиссияның нұсқауына сәйкес білім, мәдениет, спорт, қоғамдық даму, әлеуметтік қорғау басқармасы Стратегиялық жоспарлау басқармасымен бірге нашақорлықтың алдын алу бойынша жұмыстарға ақша беруі керек еді. Бүгінгі күні, елорда тұрғындарының нашақорлық пен есірткіге тәуелділік, оның ішінде синтетикалық есірткіні тұтынуға кәмелетке толмағандарды тартудың бар проблемаларына қарамастан, мемлекеттік органдардың – әкімшілердің, орындаушылардың ешқайсысы осы тармақтарды іске асыруға қаражат бөлген жоқ. Синтетикалық есірткінің түрін тез анықтауға мүмкіндік беретін, экспресс режимінде 1200-ден астам әр түрлі дәмдеуіштер мен басқа заттардың болуын анықтайтын жаңа
құрал-жабдықтар мен реактивтер сатып алуға тапсырыс берілді. Сондай-ақ, бұл жабдық кез келген мерзімдегі биологиялық материалмен жұмыс істей алады және есірткіні анықтау уақытын 11 минутқа дейін қысқартады. Осы жабдықты сатып алу туралы мәселе бірнеше рет көтерілді, сонымен қатар 2021 жылғы бюджетке ақша көзделмеген деген жауап болды. Біз жолдар, жылу электр станциялары, үйлер саламыз, бірақ денсаулығына нұқсан келтірілгендер де болады ма. Менің сұрағыма жауап беріңізші, 2021 жылға арналған қаражат әкімнің орынбасарының тапсырмасы бойынша құрал-жабдықтар сатып алуға бөлінді ма және есірткіге тәуелділікке қарсы күрес пен үгіт-насихатқа қанша қаражат кепілге бөлінді», – деді И.Мещеряков.
Қ. Маңқараев депутат дұрыс атап көрсеткендей ақша тек насихат үшін бөлінеді, есірткіге қарсы күреске бөлінбейді, өйткені бұл қызмет ешқандай атқарушы органның құзыретіне кірмейді, бұл республикалық органның міндеті. Ішкі істер бөлімі тек аудандық және патрульдік қызметті қаржыландырады. Есірткінің заңсыз айналымымен және нашақорлықпен күресетін орган республикалық бюджеттен қаржыландырылады. Есірткіге қарсы насихат жүргізу үшін білім, әлеуметтік қорғау, жастар саясаты, ішкі саясат және полиция бөліміне ақша бөлінеді. Мен қанша мөлшерде бөлінгені туралы және қандай әкімшіге, мүмкін аз сомалар туралы анықтама беремін, бірақ олар бөлінеді. Жабдықты сатып алу үшін бюджетте қаражат болмайды, өйткені жабдықты қай әкімші арқылы сатып алуды анықтау қиын, өйткені сатып алу үшін әкімшінің осындай бюджеттік бағдарламасы болуы керек, өйткені сатып алынған бағдарламалық жасақтама бюджеттік бағдарламаның мақсаты мен нысанына сәйкес келуі керек. Мүмкін әділет департаментінде осындай бағдарлама бар шығар, бірақ департамент республикалық бюджеттен қаржыландырылады. Біз қазір ішкі істер департаментімен келіссөздер жүргізіп жатырмыз, егер бюджет кодексінің шеңберінде мүмкіндік болса, заң шеңберінде біз ішкі істер бөліміне құрал-жабдық сатып алуға және оны пайдалануға, не әділет басқармасына өткізуге, не бірге пайдалануға ақша бөле аламыз.
Депутат И. Мещеряков әділет департаментінен жауап алғым келеді деп айтты.
Әділет департаментінің өкілі бұл қызмет түрі аумақтық әділет департаментінің құзыретіне кірмейді деп мәлімдеді.
Қ. Маңқараев сессия жұма күні болатынын және апта соңына дейін жауап беру мүмкін болмайтынын еске салды.
«Сандар 20-ға тең, себебі ведомствоаралық келіссөздер жүргізілуі керек, ішкі істер департаменті оның министрлігімен талқылауы керек, біз Әділет министрлігіне баруымыз керек, кімдер болатынын, кім сатып алатындығын келісуіміз керек. Мұны анықтаған кезде жергілікті бюджеттен осы жабдықты сатып алуды қалай қаржыландыруға болатынын іздейміз. Министрлікке жазып, ресми жауап алу керек, бұл уақытты қажет етеді», – деді Қ.Маңқараев.
Ал хатшы м.а. М. Шайдаров Қайсар Зәкірұлын қолдайтынын, бәрін Бюджет кодексіне сәйкес жасау керек екенін атап өтті.
«Мені зертхана қызметкерлерінің жауабы таң қалдырды, егер сатып алсаңыз, олар бұл жабдықты баланста және пайдалануға қабылдауға дайын деді. Оны қалай сатып алуға болады, механизм жоқ, оны кім сатып алуы керек. Мен Илья Николаевичті қолдаймын, сізге жабдықты кім сатып алып, шешімін табу керек екенін түсінуіңіз керек», – деді М.Шайдаров.
«Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінің Сот-сараптама орталығы» Республикалық мемлекеттік кәсіпорнының химиялық-токсикологиялық зертханасының басшысы м.а. Ж. Қырықбаев осы Нұр-Сұлтан қаласындағы сот-медициналық сараптама институты және бұл идея құқық қорғау органдарының бастамасымен жабдықтар сатып алуға әкімдік арқылы көмектесуге бағытталған. Біз әкімдік бізге құрал-жабдық сатып алуға және оны пайдалану үшін тапсыруға көмектеседі деп үміттеніп, ішкі істер бөліміне хат жаздық деді.
«Бұл тәжірибе жабдықты сатып алу және беру кезінде болады, бірақ оны кім сатып алу керек. Бюджет кодексінде жергілікті бюджет нені алуы мүмкін және қандай республикалық бюджет бар екендігі туралы нақты айырмашылықтар бар», – деді Қ.Маңқараев.
Кезекті сессияның төрағасы Экономика және бюджеттік жоспарлау басқармасының басшысын осы мәселе бойынша материалдарды ағымдағы жылдың 20 желтоқсанына дейін дайындауды ұсынды.
Елорданың әлеуметтік-экономикалық дамуына, азаматтардың өмір сүру сапасын жақсартуға әсер ететін маңызды жобалардың бірі –
Нұр-Сұлтан қаласын газдандыру бағдарламасын іске асыру.
Екінші мәселе бойынша Нұр-Сұлтан қаласы әкімінің орынбасары Ермек Қизатов есеп берді.
ТЭН-ге сәйкес газ тарату желілерінің құрылысы үш кезеңнен тұрады. 9 іске қосу кешені бар жобаның 1-кезеңінің құрылысы 2019 жылдың күзінде басталды. 1 кезеңнің жалпы құны 20,6 млрд теңгені құрайды.
Жобаның 2, 3 кезеңінде жобалау-іздестіру жұмыстары жүргізілуде. Мичурино, Интернационал, Күйгенжар (2-кезең) тұрғын алаптары «ҚазТрансГазАймақ» АҚ есебінен газдандырылады.
7-9 іске қосу кешені аясында Железнодорожный, Промышленный, Оңтүстік-Шығыс аудандарына газ жеткізілуде. Железнодорожный тұрғын алабында 20 жеке үй желіге қосылды, бүкіл халықты біртіндеп қосу жұмыстары жүргізілуде.
2020 жылдың 14 қарашасында ЖЭО-1 және ЖЭО-2 газға қосылды, барлық іске қосу жұмыстары аяқталды. Сондай-ақ, 4-ші іске қосу кешенінің құрылысы аяқталды, бұл Көктал-2 және Агроқалашықтың бөлігі, ал 6-шы іске қосу кешенінің құрылысы 25 желтоқсанға дейін «ҚазТрансГазАймақ» АҚ-на беріле отырып аяқталады. ЖЭО-1, ЖЭО-2 және 19 әлеуметтік нысандарды қолданыстағы энергия көздерін газға көшіру бойынша жұмыстар жүргізілуде.
2020 жылдың 1 қарашасынан бастап «ҚазТрансГазАймақ» АҚ Астана филиалы үшін қатты отын бағасынан аспайтын 1 текше метріне
34,6 мөлшерінде тауарлық газ үшін Нұр-Сұлтан қаласы үшін тариф бекітілді.
Жұмыспен қамту және әлеуметтік қорғау басқармасы аз қамтылған отбасыларды желіге қосқаны үшін 250 мың теңге көлемінде өтемақы бөлу бойынша жұмыс жүргізуде, ал газдандыру жобасында тұтынушыларға ақысыз таратуға мүмкіндік беретін есептеу құралдары сатып алу қарастырылған.
Қосымша баяндамашы 9-шы сайлау округінің депутаты Зулфухар Гаипов болды, ол жиналғандарды келе жатқан мереке – Қазақстан Республикасының Тәуелсіздік күнімен құттықтады. Ол бұл жобаның жүзеге асырылуы елорданың тұрғындары үшін тәуелсіздіктің 30 жылдығы қарсаңындағы тамаша сыйлық екенін айтты.
«Депутаттар газдандыру үдерісі қарқынды жүріп жатқандығына, тұрғындар қуаныш білдіретіндігіне көздерімен сенімді болды, бірақ шешілетін мәселелер бар. Халықтың сенімін жоғалтпау үшін «ҚазТрансГаз Аймақ» АҚ-ны сенімгерлік басқаруға заңға сәйкес беру керек, сонда ол қосылу және пайдалану кезінде туындайтын проблемалық мәселелерге толық жауапкершілік алады. Газға алғашқылардың бірі болып қосылған отбасы газ берілмегендіктен, 2 күн бойы тоңып қалды. Нысандарды аралау кезінде біз газ конденсатын төмен температурада мұздатуға бола ма деген сұрақ қойдық, оған мұндай жағдай болмауы керек деп жауап берді. Тарихи, танымал деп атауға болатын газдандыру жобасы баспасөзде аз жарияланады», – деді З. Гаипов.
Жители жилых массивов Ильинка и Уркер просили ответить, когда будет подведён газ. Кизатов Е. сказал, что разработана проектно-сметная документация, планируется начало работы в следующем году и завершение в 2022-2023 годах.
Әкім орынбасары Тамақтану академиясы өкілінің газ тарифіне қатысты сұрағына жауап бере отырып, бұл мәселеде көп жұмыс жасалғанын айтты. Бастапқыда оның бағасы текше метрі үшін 60, одан кейін 45, ал қазір 1 текше метрі үшін 34,6 теңге деп жоспарланған болатын. Үкіметте және министрлікте бірнеше рет кездесулер өтті. Қазір көмір бағасының деңгейінде тұрған баға біз үшін үлкен жетістік. Енді осы бағаны ұстап тұру үшін жұмыс істеу керек.
Әкім орынбасарына сұрақтар Facebook әлеуметтік желісі арқылы түсті. Сұрақтарды оқып, жауап берді.
Ильинка мен Үркер тұрғын алаптарының тұрғындары газ қашан берілетінін сұрады. Е. Қизатов жобалық-сметалық құжаттама жасалғанын, жұмысты келесі жылы бастап 2022-2023 жылдары аяқтау жоспарланып отырғанын айтты.
Шұбар шағынауданының тұрғындары неліктен олардың шағын ауданы қосылуға арналған объектілер тізімінен шығарылған болып шықты деп сұрады. Е.Қизатов бұл тұрғын үй алабын ешкім жобадан шығарған жоқ, қазір жобалық-сметалық құжаттары дайындалуда, іске асырудың басталуы келесі жылға жоспарланып отыр деп жауап берді.
Бұдан әрі тұрғындар газ құбырларын ашық төсеу неліктен жалғасуда, басқа технологиялық шешімдер жоқ па деп сұрады. Е. Қизатов ең технологиялық жерасты төсемі, қымбатырақ, бірақ технологиялық деп келіскендігін айтты. Бірақ жер асты әдісімен байланыстыруға болмайтын жерлер бар: бұл коммуникациялар, жүретін бөліктің үлкен қиылыстары, жүріс бөлігінің өлшемдерінің болмауы, тротуарлардың болмауы, сіз ашық жолмен қосылуға тура келеді, және бұл жарылғыш және өрт қауіпті әдіс болғандықтан, оны мердігер орындайтын тәсілмен төсеуге байланысты бірқатар шектеулер бар.
Кезекті сессияның төрайымы Гүлнар Данбаева аз қамтылған отбасыларға, мысалы, Алматыдағыдай жеңілдіктердің бар-жоғын сұрады.
Депутаты единогласно приняли решение по газификации столицы.
Е. Қизатов тәжірибе көрсеткендей, барлығы бірден газға ауыспайтынын, ауысу процесі әрдайым кезең-кезеңімен жүретіндігін көрсетті. Аз қамтылған отбасыларға берілетін жеңілдіктер жергілікті бюджеттің мүмкіндігіне байланысты, егер бюджет мүмкіндік берсе, адамдардың жекелеген санаттарына жеңілдіктер беруге болады. Халықты тезірек газдандыру мақсатында әкімдіктің күш-жігері қазір желіге қосылуға көмектесуге бағытталған, екінші әкімдік бұл мәселені БҰҰДБ жұмыс жасайды, бұл БҰҰ құрылымдарының бірі. Олар жабдықты сатып алуға
40% дейін субсидия бере алады. Қазір біз өз үйімізде, келесі жылы жобаны жүзеге асыруға кірісеміз. Тұтынушыларды субсидиялау – біз келесі кезеңде қарастыратын бөлек тақырып.
Депутаттар бірауыздан астананы газдандыру туралы шешім қабылдады.
«Нұр-Сұлтан қаласы бойынша Тексеру комиссиясы» мемлекеттік мекемесінің төрағасы Иманжүсіп Ақпомбаев Нұр-Сұлтан қаласы бойынша Тексеру комиссиясының төрағасы мен мүшелерінің лауазымдық нұсқаулықтарын бекіту туралы сөз сөйлеп, депутаттардан нұсқаулықтың бекітілуіне қолдау көрсетуін сұрады.
Мәслихат хатшысы м.а. Мәжит Шайдаров 2020 жылы атқарылған жұмыс туралы есеп берді. Ол мәслихат астананы заңнамалық қамтамасыз ету жұмысына белсенді қатысқанын атап өтті. Депутаттар «Қазақстан Республикасы астанасының мәртебесі туралы», «Қазақстан Республикасындағы жергілікті мемлекеттік басқару және өзін-өзі басқару туралы» заңнамалық актілерге, сондай-ақ Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне қоғамдық кеңестердің қызметі мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы ұсыныстар жібергендігін атап өтті.
Қалалық мәслихаттың тұрақты комиссиялары көпшілік тыңдаулар өткізді, онда Нұр-Сұлтан қалалық полиция бөлімінің жергілікті полиция қызметінің жұмысына, Нұр-Сұлтан қаласының шет аймақтарының жай-күйі мен даму перспективаларына, сауда саласындағы бірыңғай мемлекеттік саясатты іске асыруға байланысты ең маңызды және әлеуметтік маңызы бар мәселелер талқыланды, оның ішінде көтерме және бөлшек сауда, қоғамдық тамақтану, стационарлық және тыс сауда, нарықтық қызмет, меншік түріне қарамастан қызмет көрсету және тұтынушыларға қызмет көрсету және азық-түлікпен қамтамасыз ету.
Есепті кезеңде Нұр-Сұлтан қаласының мәслихатына азаматтардан
119 өтініш келіп түсті, оларға жауаптар дайындалды.
2020-2023 жылдарға арналған бюджетті қалалық мәслихат сессиясында қабылдау алдында оны тұрақты комиссиялардың отырыстарында талқылау рәсімдері болды.
Сөз соңында мәслихат хатшысы м.а. әріптестеріне жоғары кәсіби шеберлігі және елорданың жергілікті атқарушы органымен және оның құрылымдық бөлімшелерімен үйлесімді өзара әрекеттестігі үшін ризашылығын білдірді.
Мәслихаттың құрылыс, экология, көлік, сауда және тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық мәселелері жөніндегі тұрақты комиссиясы төрағасының орынбасары Илья Мещеряков комиссияның 2020 жылға арналған қызметі туралы баяндама жасады.
Тұрақты комиссия жолдарды, тұрғын үй нысандарын жобалауға, салуға, сумен жабдықтау, кәріз жүйесі, ағынды суларды тазартуға, абаттандыруға, қала аумағын көгалдандыруға және т.б. үлкен назар аударды.
Есепті кезеңде тұрақты комиссия мүшелері қаланың көлік мәселелерін шешуде көп жұмыс атқарды, бірақ сонымен қатар жылы аялдамалар салу, дамымаған инфрақұрылыммен байланысты кептелістер мәселелері бойынша шешілмеген мәселелер бар. Қала құрылысы регламенттері бірыңғай архитектуралық стильді жүзеге асырудың құралы болып табылады. Депутаттар қаланың басты көшелерін жедел қайта қарауды, әкімдіктің алдындағы алаңдағы субұрқақ пен алаңдардың қайтарылуын, Абай көшесінің, сәулеттің қайта құрылуын, қаладағы маңызды ғимараттардың жөнделуін қамтамасыз ету жөнінде ұсыныстар жасады.
Қаулылардың орындалуын бақылау жүйелі негізде жүзеге асырылады. Осылайша, депутаттар қаңғыбас иттер мен мысықтарды аулау туралы
2015 жылғы қаулының орындалуына аудит ұйымдастырды. «Ветсервис» ЖШС-нің бұқаралық ақпарат құралдары мен әлеуметтік желілердегі жарнамалар арқылы қаңғыбас иттер мен мысықтарды анықтау бойынша жұмыстар жүргізіліп жатқандығы, қоғамдық ұйымдармен бірлесіп жәрмеңкелер өткізіп жатқандығы атап өтілді. Сонымен қатар, статистика ит қабуынан зардап шеккендердің саны өсіп келе жатқанын көрсетеді. Осы уақытқа дейін ит қабуынан 22 адам қайтыс болды. Қала тұрғындарына баспанада жануарларды ұстау туралы шағымдар түсіп жатыр. Жұмыс нәтижелері бойынша біз ұсыныстар бердік және біз қаулылардың орындалуын бақылауды жалғастырамыз.
Комиссия отырысында апаттың 40%-ке дейін төмендеуіне алып келген сумен жабдықтау және су бұру жүйесін жаңғырту жөніндегі уәкілетті органның қызметі туралы есеп тыңдалды. Алайда көптеген жылдар бойы шешімін таппай келе жатқан мәселелер бар, іс жүзінде қаланың орталығында орналасқан Шұбар шағын ауданы сумен жабдықтау желісіне, кәріз жүйесіне қосылмаған, №7 өрт сөндіру бекеті де сумен жабдықтау және су бұру желісіне қосылмаған.
Комиссия мүшелері қала шетіндегі проблемалық мәселелер бойынша көпшілік тыңдаулар өткізді, деп хабарлады қалалық төрт аудан әкімі. Сөзінің соңында Мещеряков әріптестеріне бес жыл ішінде атқарған жұмыстары үшін алғысын білдірді.
Келесі сессияның төрағасы депутаттардың ұсыныстарын ескере отырып, өзгертулер мен толықтырулар енгізілген мәслихаттың 2021 жылға арналған жұмыс жоспарын бекітуді ұсынды. Жұмыс жоспары бірауыздан қабылданды.
Бұдан әрі Гүлнар Данбаева қалалық мәслихат сессияларында айтылған сыни ескертулер мен ұсыныстарды іске асырудың барысы туралы ақпаратты ескеруді және мәслихаттың жұмыс регламентіне сәйкес, мәслихаттың келесі сессиясының қарауына ұсынылған негізгі мәселелерді бекітуді ұсынды.