«Nur Otan» партиясы депутаттық фракциясы және Мәслихаттың тұрақты комиссияларының бірлескен отырысы
09.12.2020
Елорда мәслихатында «Zооm» бейнеконференцбайланыс платформасында «Nur Otan» партиясы депутаттық фракциясы мен мәслихаттың тұрақты комиссияларының бірлескен отырысы өтті.
Күн тәртібінде Мәслихаттың алдағы кезекті сессиясының мәселелері талқыланды.
«Нұр-Сұлтанқаласының Экономика және бюджеттік жоспарлау басқармасы» ММ басшысы Қайсар Маңқараев 2021-2023 жылдарға арналған Нұр-Сұлтан қаласының бюджеті туралы есеп берді.
Бюджетті дайындау кезінде Мемлекет басшысының Қазақстан халқына Жолдауында айтылған міндеттерге, елорданың әлеуметтік-экономикалық даму болжамына және стратегиялық бағдарламаларға сәйкес бюджеттік шығыстардың басым бағыттарына басты назар аударылды.
Өз сөзінің басында Қ. Маңқараев елорданың 2020 жылдың бірінші жартыжылдығындағы әлеуметтік-экономикалық дамуының нәтижелеріне тоқталды.
«Жалпы өңірлік өнімнің көлемі 2020 жылдың бірінші жартыжылдығында 2019 жылдың тиісті кезеңімен салыстырғанда 4%-ке өсіп, 3 031,5 млрд теңгені құрады. ЖІӨ-дегі өңірдің үлесі – 10,7% құрайды. ШОБ саласында бірінші жартыжылдықтың қорытындысы бойынша өндіріс көлемі өткен жылдың сәйкес кезеңімен салыстырғанда 3,8% өсумен 2 685 млрд теңгені құрады», – деді Қ. Маңқараев.
Экономика және бюджеттік жоспарлау басқармасының басшысы өз сөзінде шығыстардың едәуір бөлігі әлеуметтік салаға жоспарланып отырғанын баса айтты.
Осылайша, білім басқармасының шығындары үшін үш жылдық кезеңге 399 миллиард 054,8 миллион теңге қарастырылған, оның 227 миллиард 899,9 миллион теңгесі ЖБ, 171 миллиард 154,9 миллион теңгесі РБ, ал 2021 жылы ЖБ – 77 миллиард 095,5 млн.теңге, РБ – 40 млрд 284,5 млн.теңге, оның ішінде даму проблемалары бар балалар мен жасөспірімдерді жалпы білім беруге, оңалтуға және әлеуметтік бейімдеуге, жетім балаларды, ата-анасының қамқорлығынсыз қалған балаларды әлеуметтік қамсыздандыруға, мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту ұйымдары қызметін қамтамасыз етуге және т.б.
Үш жыл ішінде Жұмыспен қамту және әлеуметтік қорғау басқармасының шығыстарына қомақты қаражат қарастырылған, яғни
53,3 млрд.теңге, 2021 жылы – 17 млрд.теңге 854,1 млн.теңге,
(РБ – 5 млрд 951,7 млн.теңге, ЖБ – 11 млрд 902,4 млн. теңге), оның ішінде жұмыспен қамту және әлеуметтік бағдарламаларды іске асыру; жалпы типтегі медициналық-әлеуметтік мекемелерде (ұйымдарда), арнайы әлеуметтік қызметтер көрсету орталықтарында, әлеуметтік қызмет көрсету орталықтарында қарттар мен мүгедектерге арнайы әлеуметтік қызметтер көрсету; мемлекеттік атаулы әлеуметтік көмек; мұқтаж азаматтардың жекелеген санаттарына әлеуметтік көмек және т.б.
Қоғамдық денсаулық сақтау басқармасының шығыстарына үш жылдық кезеңге 27 миллиард 500,4 миллион теңге, ал 2021 жылы –
9 миллиард 793,6 миллион теңге (РБ – 2 миллиард 808,6 миллион теңге,
ЖБ – 6 миллиард теңге 985 млн.теңге) қарастырылған, оның ішінде ана мен баланы қорғау, азаматтарға елді мекеннен тыс жерлерде емделу, вакциналар мен басқа иммунопрофилактикаға арналған медициналық иммунобиологиялық препараттарды орталықтандырылған сатып алу және сақтау үшін ақысыз немесе жеңілдетілген саяхатпен қамтамасыз ету, кепілдендірілген көлемді қосымша қамтамасыз ету қызметтері үшін. тегін медициналық көмек және тағы басқалар.
Депутат Зейнулла Шибкенов 2021 жылы «Автомобиль жолдарының жұмыс істеуін қамтамасыз ету» 004 бағдарламасы бойынша 5,5 млрд теңге қарастырылған көлік басқармасындағы жағдай туралы сұрақ қойды.
«Көлік және жол-көлік инфрақұрылымын дамыту басқармасына трансферттердің азаюының себебі неде, бұл шамамен 50%-ке көп жұмыс жасау керек болатын шеткері жолдарды салу бойынша міндеттемелердің орындалмауына қауіп төндіреді, Жаңа Жол үшін де кепілдік берілген сома жеткіліксіз» – деп сұрады депутат.
Қ. Маңқараев шығыстардың бір бөлігі жергілікті бюджеттен жоспарланған және бұл қаражат қысқартылмаған, ал бір бөлігі республикалық бюджеттен, бірақ шығыстар қолдау таппаған деп жауап берді. Трансферттерді Индустрия және инфрақұрылымды дамыту министрлігінің әкімшілері шешеді.
Депутат Мирас Шекенов денсаулық сақтау саласындағы мәселелерді көтерді.
«Мен №14 емханада болдым, бұл жаңа емхана, ол К. Байсейітова театрының артындағы ескі ғимаратта орналасқан. Қаржыландыру МӘМС есебінен жүзеге асырылады, бірақ енді қала осы емхананың жағдайына араласуы керек. Бұл емхана қарт адамдар көп болатын ескі қаланың 30 мың тұрғынына қызмет көрсетеді. Жеті қабатты ғимарат апатты жағдайда тұр. Мен сізге және қоғамдық денсаулық сақтау басқармасына жүгінгім келеді, біз жергілікті бюджеттен ең болмағанда жобалық-сметалық құжаттаманы дайындауға қаражат табуға немесе оны Жұмыспен қамтудың жол картасына енгізуге мүмкіндік таба аламыз», – деді М.Шекенов.
Баяндамашы денсаулық сақтау басқармасымен №14 емханадағы ғимаратты жөндеу бойынша жұмыс жасайтындықтарын айтты. Түркиядан теміржол ауруханасымен айналысатын инвестор бар.
Қоғамдық денсаулық сақтау басқармасының басшысы Мұратов Тимур ағымдағы жылдың 23 қарашасында №14 жаңа емхана ашылғанын, ол теміржол ауруханасынан бөлінгенін айтты.
«Сіздер білесіздер, теміржол ауруханасы көптеген жылдар бойы күрделі жөндеуден өтпеген, медициналық жабдықтар да мүшкіл жағдайда. Келесі жылы қолданыстағы заңнамаға сәйкес ұйымның өзі ЖСҚ дайындаумен айналысады, өйткені бұл шаруашылық жүргізу құқығындағы мекеме. 30 мың адам емханаға тапсырыс бойынша бекітіледі, бұл қомақты бюджет, егер бізде Жұмыспен қамтудың жол картасына кіруге уақыт болса қосыламыз, егер бізде уақыт болмаса біз 2022 жылы қосыламыз, бұл нақты жағдай. Теміржол ауруханасының бір бөлігі №3 қалалық аурухананың құрамына енді. Қазір біз Түркиядан инвесторлармен әділет органдары арқылы бірлескен кәсіпорын құру үшін жұмыс істеп жатырмыз, содан кейін олар сенімгерлік басқаруға беріледі, содан кейін олар ғимаратты жөндеуді, жабдықтарды алуға өтеді», – деді Т.Мұратов.
Мәслихат хатшысы м.а. М. Шайдаров №1 емханаға жапсарлас қосымша ғимарат салу туралы сұрады.
«Жобалық-сметалық құжаттаманың дайын екендігі айтылды, дегенмен, Экономика және бюджеттік жоспарлау басқармасының жазбаша жауабында бюджеттік өтінім берілмегені көрсетілген. Қаражат бөлу туралы мәселе қолданыстағы заңнамаға сәйкес растайтын құжаттармен бірге бюджеттік өтінімді қарағаннан кейін қарастырылады. Неліктен бюджеттік өтінімді тапсырмадыңыз? Мәселе биыл шешілуі керек еді, бұл қаланың ескі бөлігі, ал тұрғындар негізінен егде тартқан кісілер. Біз лифт салу туралы әңгімелестік, мен бас дәрігерді шақырдым, барлық құжаттар бар. 6-шы шақырылымның көптеген депутаттары өз жұмыстарын аяқтауда және мен бұл мәселе шешілмей қала ма деп ойлаймын», – деді М. Шайдаров.
Т. Мұратов басқарма күрделі жөндеуге өтінім бергенін, ал қалпына келтіру бөлігі бюджетті нақтылау кезінде ұсынылатынын айтты.
«Алдымен біз күрделі жөндеу жұмыстарымен айналысқымыз келді, ғимарат ескі, оның бір бөлігі жөнделуі керек, ал кеңейту оңай мәселе емес. Ал кешігу олардың инвестор тауып, өздері қажет деп санайтын басқа ғимарат немесе қосымшаны салу міндеттемесімен оларды сенімді басқаруға беруге тырысқандығына байланысты болды», – деді Т.Мұратов.
Қ. Маңқараев мәслихат хатшысы м.а. ұсынысын қолдады, қазір Жұмыспен қамтудың жол картасына енгізу үшін жобалар пулы дайындалып жатқанын айтты.
«Қағидалар өзгерді, олар енді ғана ел басшылығының қарауына ұсынылды, егер жұмыс орындарының саны біртіндеп көбейсе, ғимараттың құрылысы мен қайта жаңартылуы сол жерде қаралады. Бұл басты шарт. Егер емхана кеңейсе, қызметкерлер саны көбейсе, тұрақты жұмыс орындары ашылса, жоба Жұмыспен қамтудың жол картасына ене алады», – деп атап өтті
Қ. Маңқараев.
Депутат Еркеғали Есенжолов жиынға қатысушылардың назарын өткен жылы көлік басқармасына 40 миллиард, ал 2021 жылы – 20,3 миллиард теңге бөлінгеніне аударды.
«Біз қала өсіп жатыр деп айтамыз, 3 миллион шаршы метр пайдалануға беріледі, бірақ біз қалада 300-400 гигакалориялық жылу тапшылығын көріп отырмыз. Сонда біз ЖЭО-3 салмаймыз ба? Бұл, мысалы, адам жиһаз, люстра сатып алғандай, бірақ үй жоқ. Біздің қалада осылай жұмыс істейді, біз үй саламыз және басқа барлық нәрселер бар, бірақ жылу көзі жоқ. Біз жаңа ауруханалар мен жолдар саламыз, бірақ ескілерін жөндемейміз. Есіл әкімдігін ұстауға 10 миллиард теңге, Байқоңыр ауданына 7 миллиард теңге, бұл сол аппарат қой. ЖЭО-3 құрылысына біз 40 миллиард бөле алмаймыз. Біз сайлаушылар атынан сөйлеп отырмыз, бізге №1 емхана мен № 14 емхана керек», – деді депутат.
Қ. Маңқараев сұрақтарға жауап беру үшін сөз беруді өтінді.
«Мен республикалық бюджет, «Жұмыспен қамтудың жол картасы» мемлекеттік бағдарламасы болатынын айтып, түсіндіргім келді. Біздің аудандарға бөлетініміз аумақтарды санитариялық тазартуға, көгалдандыруға және т.б. бөлетін қаржы. ЖЭО-3 келетін болсақ, оның жобалық-сметалық құжаттары сараптамадан әлі шыққан жоқ. Белгілі бір бюджеттік рәсімдер бар, алдымен жобалық-сметалық құжаттама дайындалады, содан кейін мемлекеттік сараптама жасалады, тек содан кейін қаржыландыру көзі анықталады. Мемлекеттік сараптамасыз ешкім қаржыландыру көзін тағайындай алмайды. ОЭКБ бюджеті іс жүзінде аз, өйткені республикалық бюджеттен берілетін трансферттер оның едәуір бөлігін құрады. Былтыр ол 60 миллиард теңге болса, биыл 16 миллиард теңге болды. Республикалық бюджеттен берілетін трансферттер барлық бағыттар бойынша қысқартылды және біз кез келген бағытта әлеуметтік міндеттемелерді жабуымыз керек. 20 желтоқсаннан кейін Премьер-Министрдің орынбасары Ералы Тоғжановтың төрағалығымен ведомствоаралық комиссия өтеді, онда Жұмыспен қамтудың жол картасы бекітіледі. Қала әкімі де ЖЭО-3 салу мәселесін ерекше бақылауға алған», – деді Қ. Маңқараев.
Депутат Қарақат Абден келесі жылдың бюджетін талқылау кезінде салық түсімдері туралы болжамдық мәліметтер биылғы нақты кірістер негізінде құрастырылатынын айтты.
«Жасыратыны жоқ, елде экономикалық тұрақсыздық орын алуда, кәсіпкерлік белсенділік едәуір төмендеді, дегенмен салық түсімдері орындалды. Олар қалай орындалады? Аванстық төлемдер осы құрылымда бар ма? Сұрақ Активтер және мемлекеттік сатып алу басқармасына қатысты. Түсімнің қанша бөлігі аванстық төлемдер?» – деп сұрады депутат.
Нұр-Сұлтан қаласы бойынша Мемлекеттік кірістер департаментінің талдау және тәуекелдер басқармасының басшысы Гүлжан Кауменова аванстық төлемдер 2020 жылға арналған салық базасында емес, шағын кәсіпкерлік субъектілері үшін республикалық бюджеттен төлемдер жергілікті бюджетке аударылды, бұл шамамен 60 млрд. деп жауап берді. Биылғы жылдың басынан бастап департамент қосымша резервтерді табу бойынша көптеген жұмыстар атқарды. Сонымен қатар, өткен кезеңдегі қарызды өндіріп алу, өндірістік емес төлемдер және т.б. есебінен камералдық бақылаудан 14 миллиард теңге өндіріп алынды.
Депутат Илья Мещеряков басқармаға бірнеше сұрақтары бар екендігін айтты.
«Бастапқы қарауда бұл шамамен 2 млрд теңге болды, қазір 1 млрд теңге қалды. Қандай бағдарламалар қысқартылды? ОЭКБ екінші сұрақ қалада тұрғын үйді пайдалануға беру жоспары туралы. Пайдалануға беру туралы деректер көтерілді – 2-ден 3 млн. метр. Біз бәрін қамтамасыз етеміз, саламыз дейміз, бірақ жылу жетіспейді. ОЭКБ басшылығы газдандырусыз да қиын жағдайда, біз алдымызға үлкен міндеттер қоямыз, пәтерлерді уақытында саламыз деп уәде береміз, тұрғын үймен қамтамасыз ету туралы тұрғындарға берген уәделерімізді орындамаймыз. 2,5 миллиард теңге көшелерді жарықтандыруға жұмсалады. ОЭКБ басшылығы «ақылды жарықтандырумен» айналысты, оның көмегімен олар шығындарды
60% үнемдеуге уәде берді. Неліктен шығындарымыздың өсіп жатқанын түсіндіріп беріңізші? Мәслихат аппаратына келетін болсақ. Қазір біз депутаттар үшін 30 жұмыс орны қарастырылған залдамыз. 139 миллион теңге сомасы жылдан-жылға өзгермейді. Ал енді, жаңа қағидаларға сәйкес штатқа кіретін бос лауазымдар пайда болады. Бұл кем дегенде 2 бюджеттік және әлеуметтік комиссия. Қызметкерлерге қарастырылған соманы біз қаланың даму бюджетінен көрмейміз. Үш жыл бұрын біз «ақылды жарықтандыру» жобасын қолдадық, ол электр энергиясының құнын 60% үнемдеуге мүмкіндік беру керек еді. Нәтиже бар ма? Біз бюджетті бекітеміз, содан кейін нақтылау болады», – деді депутат.
Қ. Маңқараев қоршаған ортаны қорғау басқармасы жөнінде ұсыныстар жасалған кезде, республикалық бағдарлама, яғни Жұмыспен қамтудың жол картасы жұмысын жалғастыра ма, жоқ па, оны ешкім нақты білмеді деп жауап берді.
«Біз жобалар пулын жібердік, енді біз 25 миллиард 152 миллион теңгенің лимитін көбейттік, сондықтан басқарманың кейбір жобалары осы бағдарламаға түседі және ВАК-да мақұлданады. Көшелерді жарықтандыру бойынша біз жыл сайын жарықтандыруды қажет ететін шамамен 25-30 жол саламыз. Бұл мәселе бойынша біз аудандық әкімдіктерді тыңдай аламыз. Мәслихатқа келетін болсақ, депутаттық корпус 10 қаңтардан кейін көбейтіледі. Қазір Мәслихатты ұстап тұруға қаражат жеткілікті, сайлау өткізілгеннен кейін депутаттар штат санын көбейту туралы шешім қабылдайды, ақша толықтырылады. Мұнда ешқандай проблема болмайды», – деді Қ. Маңқараев.
И. Мешеряков өткен аптада синтетикалық есірткіні техникалық және химиялық талдауға арналған жабдық сатып алуға ниет білдіретін әкімшіні іздеу мәселесін көтергенін атап өтті.
«Әділет министрлігінде мұнымен айналысатын, бірақ 30 күн ішінде, яғни одан әрі тергеу әрекеттерін жүзеге асыру үшін есірткіні анықтайтын зертхана бар. Бірнеше жылдан бері 11 минут ішінде 1200 сортқа дейінгі синтетикалық есірткілерді анықтау үшін қалаға жабдықтар сатып алу туралы бастама көтеріліп келеді. 30 күн мен 11 минутты салыстырыңыз. Бүгінгі таңда әкімшілердің ешқайсысы, соның ішінде біздің қаламызды да есірткі тәттілер, сағыз, тұз және басқа заттар түрінде шарлап кетті деген мәселені көтермейді. Өзін-өзі басқару жүйесі 130 миллион теңгенің құрал-жабдықтарын сатып алуды ешқандай бастамашылық етпейді, ал қазір айырбас бағамының айырмашылығына байланысты ол 380 миллион теңге тұрады. Біз өзімізді, балаларымызды және немерелерімізді тәуекелге душар етеміз. Сізден осы мәселені сессияға дейін көтеріп, қарастыруыңызды сұраймын, әкімші табыңыз. Бұл біздің бюджет, бұл біздің қаламыз. Бұл қала әкімшілігінің бізбен бірлескен шешімі болуы керек», – деді депутат.
Баяндамашы жергілікті бюджет тек жергілікті полиция қызметінің жұмысын қаржыландырады, бұл учаскелік және патрульдік қызмет деді. Есірткіні бақылау республикалық бюджетте. Бұл туралы Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрлігіне жүгіну керек.
А. Мұқашев зертхана туралы сөз сөйледі. Қазіргі уақытта есірткіні анықтау үшін сізге құрал-жабдық сатып алу қажет, бұл әділет департаментіне қарайтын химиялық сараптама орталығы, ішкі істер департаменті есірткіге сараптама жүргізбейді.
Депутаттар әділет департаментіне кезекті сессия басталғанға дейін қалаға синтетикалық есірткіні анықтайтын жабдық сатып алу шарттары туралы ақпаратты жазбаша түрде жіберуді ұсынды.
Депутат Мирас Шекенов өз әріптестерін қолдай отырып, бұл мәселені партиялық бақылау комиссиясының қарауына шығаруды ұсынды, өйткені синтетикалық есірткі күрделі мәселе болып табылады, оған тәуелділік бірден пайда болады.
«Нұр-Сұлтанқаласының Отын-энергетикалық кешені және коммуналдық шаруашылық басқармасы» ММ басшысы Төлеген Құлұшев басты міндеті халықтың өмір сүру сапасын жақсарту және елорданың экологиялық жағдайын жақсарту болып табылатын Нұр-Сұлтан қаласын газдандыру бағдарламасын іске асыру туралы баяндады.
Т. Құлұшев өз сөзінде 9 іске қосу кешенімен жобаның 1-кезеңінің құрылысы 2019 жылдың күзінде басталғанын, аяқталуы 2021 жылдың тамызына жоспарланғанын атап өтті. Жобаның 1-кезеңінің жалпы құны 20,6 млрд теңгені құрайды. Жобаның 2, 3 кезеңінде жобалау-іздестіру жұмыстары жүргізілуде. Жобаның 2, 3 кезеңін іске асыру кезеңі республикалық бюджет және жергілікті бюджет есебінен, сондай-ақ жеке инвестицияларды тарта отырып, 2021 жылдан 2023 жылға дейінгі кезеңге жоспарланған. 1-ші және 2-ші іске қосу кешендерінде (ЖЭО-1, ЖЭО-2-ге жеткізу желілері), 3-ші іске қосу кешенінде (Копал теміржолына газ құбыры), 7-ші іске қосу кешенінде («Железнодорожный» тұрғын алабы) жұмыстар аяқталды, желілер «ҚазТрансГазАймақ» АҚ-ға сенімгерлік басқару келісімі бойынша берілді. «ҚазТрансГазАймақ» АҚ Астана филиалы үшін 2020 жылғы 1 қарашада іске қосу арқылы Нұр-Сұлтан қаласы үшін тауарлық газға арналған тариф 1 текше метр үшін ҚҚС-сыз 30,9 мөлшерінде (1 текше метр үшін ҚҚС-ты ескере отырып) 30,9 мөлшерінде.
Депутат Мирас Шекенов спорттық нысандарды газ тарату желісіне қосу туралы ұсыныс жасады, бүгінде «Барыс Арена» орталық жылу желілеріне қосылды және бұл айтарлықтай үнемдеуге мүмкіндік береді.
«Егер біз «Алау» мен «Астана Аренаның» спорттық ғимараттарына газ станциясын орнататын болсақ, бұл үнемдеуге мүмкіндік береді, дәл қазір автономды жылумен қамтылған көптеген мектептерге де қатысты. Бұл мектептердің тізімі білім басқармасында бар. Газға қосылған тұрғындар туралы сұрақ тағы бар, оларда газ екі рет дұрыс келмей қалған. Мұндай жағдайда мердігер не себепті бұлай болып жатқандығы туралы толық түсінік беруі керек. Барлық сұрақтар бойынша кім біздің жалғыз операторымыз болады? Жақын арада біз қаланы газға қосамыз деп үміттенемін, «ҚазТрансГазАймақ» тұрғындармен осы мәселелер бойынша, яғни газға қосу жөнінде жұмыс жасайтын болады ма?» – деп сұрады депутат.
Депутат Сергей Солодовников кейбір тұрғындар үшін газға қосылу қолжетімді емес, қосу бағасы 400 мыңнан 1 миллионға дейін жетеді деді.
«Мен бөліп төлеу арқылы қосыла алатын кезде жүйені қарастыруды ұсынамын. Қосымша қағазбастылыққа жол бермеу үшін алдымен «ҚазТрансГазАймақты» қадағалау керек деп ойлаймын», – деді депутат.
«Нұр-Сұлтан қаласы бойынша Тексеру комиссиясы» мемлекеттік мекемесінің төрағасы Иманжүсіп Ақпомбаев Нұр-Сұлтан қаласы бойынша Тексеру комиссиясының төрағасы мен мүшелерінің лауазымдық нұсқаулықтарын бекіту туралы хабарлады.
Осыдан кейін депутаттар 2020 жылға дейін атқарылған жұмыстар туралы қалалық мәслихаттың хатшысы м.а. есебін, мәслихаттың құрылыс, экология, көлік, сауда және тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық мәселелері жөніндегі тұрақты комиссиясы, қалалық мәслихат сессияларында айтылған сыни ескертулер мен ұсыныстарды іске асырудың барысы туралы ақпарат; мәслихаттың кезекті сессиясының қарауына ұсынылған негізгі мәселелер; және мәслихаттың 2021 жылға арналған жұмыс жоспарын талқылады.
Бірлескен отырысқа «Nur Otan» партиясы Нұр-Сұлтан қалалық филиалы төрағасының бірінші орынбасары Ерлан Каналимов, қала аудандары әкімдерінің орынбасарлары, мемлекеттік органдардың басшылары және БАҚ өкілдері қатысты.